ZEMAN, Robert a Lukáš POLANECKÝ. Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike. Economics and politics. Magnitogorsk: Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2015, roč. 6, č. 6, s. 50-56. ISSN 2310-4570.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike
Název česky Franchising jako způsob podnikání a jeho aplikace v praxi
Autoři ZEMAN, Robert a Lukáš POLANECKÝ.
Vydání Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2015, 2310-4570.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky franchisant; franchising; franchisor; podnikání; franchisingová smlouva
Klíčová slova anglicky franchisee; franchising; franchisor; undertaking; franchise agreement
Štítky KEM7
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 18. 1. 2016 11:42.
Anotace
Tento článek pojednává o franchisingu jako zvláštním způsobu podnikání. V teoretické části článku je věnována pozornost základním pojmům, které jsou s franchisingem spojené a jsou zde uvedeny výhody a nevýhody, které tato zvláštní forma podnikání přináší. Zde můžeme pozorovat odlišnosti od klasického podnikání.   Praktická část článku uvádí konkrétní příklad fungování franchisingové sítě. Tato síť je aplikována na pivovar Staropramen a jeho vytvoření franchisingové sítě v podobě značkových restaurací Potrefená husa. Praktická část poukazuje na velmi úspěšně zavedený způsob podnikání pomocí franchisingu.
Anotace česky
This article discusses the franchising as a particular way of doing business. The theoretical part of the article is devoted to the attention of the basic concepts which are associated with franchising and here are the advantages and disadvantages that this particular form of business brings. Here we can observe the differences from the classic business.The practical part of the article gives the specific example of the functioning of the franchise network. This network is applied to the Staropramen brewery and his creation of a franchise network in the form of branded restaurants Potrefená husa. The practical part refers to very successfully established way of doing business through franchising.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:51