ZEMAN, Robert and Lukáš POLANECKÝ. Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike (Franchising as a way of business and his application in practise.). Economics and politics. Magnitogorsk: Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, roč. 6, No 6, p. 50-56. ISSN 2310-4570. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Frančajzing kak sposob vedenija biznesa i jego primenenije na praktike
Name in Czech Franchising jako způsob podnikání a jeho aplikace v praxi
Authors ZEMAN, Robert and Lukáš POLANECKÝ.
Edition Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2015, 2310-4570.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Russian Federation
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) franchisant; franchising; franchisor; podnikání; franchisingová smlouva
Keywords in English franchisee; franchising; franchisor; undertaking; franchise agreement
Tags KEM7
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 18/1/2016 11:42.
Abstract
Tento článek pojednává o franchisingu jako zvláštním způsobu podnikání. V teoretické části článku je věnována pozornost základním pojmům, které jsou s franchisingem spojené a jsou zde uvedeny výhody a nevýhody, které tato zvláštní forma podnikání přináší. Zde můžeme pozorovat odlišnosti od klasického podnikání.   Praktická část článku uvádí konkrétní příklad fungování franchisingové sítě. Tato síť je aplikována na pivovar Staropramen a jeho vytvoření franchisingové sítě v podobě značkových restaurací Potrefená husa. Praktická část poukazuje na velmi úspěšně zavedený způsob podnikání pomocí franchisingu.
Abstract (in Czech)
This article discusses the franchising as a particular way of doing business. The theoretical part of the article is devoted to the attention of the basic concepts which are associated with franchising and here are the advantages and disadvantages that this particular form of business brings. Here we can observe the differences from the classic business.The practical part of the article gives the specific example of the functioning of the franchise network. This network is applied to the Staropramen brewery and his creation of a franchise network in the form of branded restaurants Potrefená husa. The practical part refers to very successfully established way of doing business through franchising.
PrintDisplayed: 20/4/2024 12:33