NAVRÁTIL, Josef a Roman ŠVEC. Perception of the "Cheap Accommodation" in the Youth Tourism Market. In 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015. 1. vyd. Norristown (USA): INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA. s. 944-954. ISBN 978-0-9860419-4-5. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perception of the "Cheap Accommodation" in the Youth Tourism Market
Název česky Vnímání levného ubytování na trhu cestovního ruchu mladých
Autoři NAVRÁTIL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Roman ŠVEC (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Norristown (USA), 25th International Business Information Management Association Conference - Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2015, od s. 944-954, 11 s. 2015.
Nakladatel INT BUSINESS INFORMATION MANAGEMENT ASSOC-IBIMA
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/75081431:_____/15:00000546
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9860419-4-5
UT WoS 000360508700096
Klíčová slova česky cestovní ruch; mládež; levné ubytování; percepce
Klíčová slova anglicky Backpackers; Cheap accommodation; Perception; Youth tourism
Štítky IF, KCRM3, RIV15
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 15. 12. 2015 12:04.
Anotace
This paper deals with preferences of the segment of the youth tourism (the youth tourism participants are frequently called "backpackers"), more precisely to their preference as for the choice of accommodation when travelling. The aim of the paper is to explore to assess the potential for the supply of cheap accommodation to the segment of young tourists based to their basic attitudes and preferences. The respondents mostly do not primarily look for cheap accommodation. However, when considering their willingness to pay for an overnight stay, they seem to be rather price sensitive. The most considered attributes of cheap accommodation are price and cleanness. More than a half of respondents search cheap accommodation using right the pension as a keyword. There is no significant difference in preferences and attitudes between male and female young tourists, as for the cheap accommodation. A special issue is caused by the character of existing pensions in the Czech Republic issuing from a special definition and classification of such an accommodation facility.
Anotace česky
Tento článek se zabývá preferencemi segmentu cestovního ruchu mládeže, přesněji jejich preferencemi v oblasti ubytování při jejich cestách. Cílem příspěvku je prozkoumat posoudit potenciál levného ubytování pro segment mladých turistů, založený na jejich základních postojích a preferencích. Z výsledků plyne, že oproti době nedávno minulé tento segment nehledá pouze nejlevnější typy ubytování a za vyšší standard jsou ochotní zaplatit i více peněz, přestože cena je pro ně důležité a z hlediska vnímání lze říci, že tento segment je poměrně citlivý. Za nejdůležitější atributy tohoto typu ubytování jsou respondenty označovány cena a čistota.Základní preference nejsou nijak rozdílné mezi vnímáním mužů a žen .
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 17:50