KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN. Survey analysis of factors making up the customer Value. Management: Science and Education. Žilina: University of Zilina, roč. 3, No 1, p. 42-45. ISSN 1338-9777. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Survey analysis of factors making up the customer Value
Name in Czech Analýza průzkumů faktorů tvořících hodnotu pro zákazníka
Authors KMECOVÁ, Iveta and Robert ZEMAN.
Edition Management: Science and Education, Žilina, University of Zilina, 2014, 1338-9777.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) Hodnota; marketing; obchod; cena produktu; kvalita služby
Keywords in English (quality) value; marketing; business; price of a product; quality of a service
Tags KEM2
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 4/11/2014 11:56.
Abstract
In this paper we present partial results obtained from the survey that was aimed on identification of the factors constituting the value that is perceived by customers. We clarify the concepts of marketing, relationship marketing, value, that has crucial content importance in the context of relationship marketing. In the end of the article we point out, where are the strengths and weaknesses of the selected commercial enterprise in the provision of value and we define recommendations.
Abstract (in Czech)
V příspěvku předkládáme dílčí výsledky získané průzkumem na identifikaci faktorů tvořících hodnotu, která je vnímána zákazníkem. Objasňujeme pojmy marketing, vztahový marketing, hodnota, která má v obsahovém kontextu vztahového marketingu klíčový význam. V závěru příspěvku nastínil, kde se nacházejí silné a slabé stránky vybraného obchodního podniku v rámci poskytování hodnoty a formulujeme doporučení.
PrintDisplayed: 23/4/2024 08:21