ZEMAN, Robert and Radka VANÍČKOVÁ. Coaching in the school practice. Economics and politics. Magnitogorsk: Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, Neuveden, 1(2), p. 100-103. ISSN 2310-4570. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Coaching in the school practice
Name in Czech Koučink ve školní praxi
Authors ZEMAN, Robert and Radka VANÍČKOVÁ.
Edition Economics and politics, Magnitogorsk, Magnitogorskij zemědělskij technickij univerzita, 2014, 2310-4570.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Russian Federation
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) koučink; hodnocení školy; kvalita; úroveň a rozvoj školy; vzdělávací aktivity; marketingový audit
Keywords in English Coaching; development plan of the college; evaluation of the college; evaluation standard; increase effeciency of the academic employess; strategic planning; education activities; quality and level of the college; SWOT analysis; STEP analysis; marketing audit
Tags KEM2, MAD, MAD_a
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 8/4/2014 14:38.
Abstract
There are many opportunities to coach in the school environment for instance for planing school learning activities, project realization and basic tasks, dealing with range of problems, team building, improving the teacher's effectivity or for planing their development. We can use couching to evaluate teachers and their results during the proces of autoevaluation. We can use coaching also during school reforms, their implemantation and their evaluation.
Abstract (in Czech)
Příležitostí ke koučování v prostředí školy je celá řada – např. při plánování školních a vzdělávacích aktivit, realizaci projektů a zadaných úkolů, při řešení různých problémů, tvorbě a rozvoji týmů nebo zvyšování efektivnosti růstu a rozvoje akademických pracovníků. Koučink využíváme při hodnocení akademických pracovníků a výsledků jejich práce v procesu autoevaluace i při úpravách a případných změnách ve školním vzdělávacím programu strategického plánování rozvoje školy, jejich realizaci a vyhodnocování (evaluaci a autoevaluaci) rozvoje školy s ohledem do budoucna.
PrintDisplayed: 28/3/2024 09:16