CAHA, Zdeněk and Karim SIDIBE. Role play and simulation in relation to learning styles. Online. AUSPICIA : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd. České Budějovice: VŠERS, 2013, roč. 10, No 2, p. 139-143. ISSN 1214-4967. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role play and simulation in relation to learning styles
Name in Czech Rolové hry a simulace ve vztahu ke stylům učení
Authors CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karim SIDIBE (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition AUSPICIA : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2013, 1214-4967.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/13:00000367
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) rolové hry; simulace; výukové metody; styly učení; bipolarita; NLP
Keywords in English role play; simulation; teaching methods; learning styles; bipolarity; NLP
Tags ADK_2, AEDK_3, AED_1, AED_3, AED_4, AED_5, KCJ1, KCJ2, KCJ4, KCJ5, riv13
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 27/3/2014 13:31.
Abstract
The teaching methods of role play and simulation primarily occur in teaching for the purpose to liven up rather dull lessons of varioussubjects. Nevertheless, the use of these methodsis not always compatible to every learning style. Some aspects of these techniques may be questionable for students preferring particular learning styles and may even be inappropriate for certain learners. A detailed analysisreveals a relation between learning styles and the teaching methods of role play and simulation. The issue of learning stylesistheoretically analyzed and particular learning styles are compared with the impacts of role play and simulation on the students participating in the lesson. The paper also indicatesthe most efficient use of the teaching techniquesin teaching ofstudents with diverse learning preferences.
Abstract (in Czech)
Výukové metody rolových her a simulací se používají především z toho důvodu, aby oživily často poněkud jednotvárné hodiny různých předmětů. Nicméně jejich použití není vždy vyhovující pro všechny styly učení. Některé aspekty těchto technik mohou činit studentům, jež preferují specifické učební styly, jisté problémy a dokonce mohou být pro tyto studenty i zcela nevhodné. Podrobnější rozbor ukazuje na detailnější vztahy mezi styly učení a výukovými metodami rolových her a simulací.Je teoreticky rozpracována problematika stylů učení a jednotlivé styly učení jsou porovnány s dopady rolových her a simulací na studenty, kteří se zúčastňují výuky. Článek rovněž naznačuje způsoby, jak je možné co nejefektivněji využít výukové techniky pro práci se studenty preferujícími různé styly učení.
PrintDisplayed: 23/4/2024 17:33