KNĚZ, Miroslav. Pedagogické podněty k výuce obecné angličtiny u studentů vysokých škol v soluvislosti s jejich spirituálně-náboženskou gramotností. (Educational incentives to general teaching of an english language for university students within the context of their spiritual – religious literacy). Online. In Language and The Environment : sborník příspěvků. 1. vyd. Gliwice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013, p. 345-352. ISBN 978-83-61401-88-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogické podněty k výuce obecné angličtiny u studentů vysokých škol v soluvislosti s jejich spirituálně-náboženskou gramotností.
Name (in English) Educational incentives to general teaching of an english language for university students within the context of their spiritual – religious literacy
Authors KNĚZ, Miroslav.
Edition 1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, p. 345-352, 8 pp. 2013.
Publisher Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-83-61401-88-9
Keywords (in Czech) psychologický rozvoj; vzdělání; výuka anglického jazyka
Keywords in English psychological development; sects; education of English language
Tags AJP_1, AJP_2, KCJ1
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 13/12/2013 12:44.
Abstract
Příspěvek se pokusí na základě vybrané literatury nabídnout podněty pro výuku anglického jazyka v oblasti spirituálně - náboženské gramotnosti. Vychází z poznatků vývojové a sociální psychologie. Pro konkrétní příklady je užito reálií religionistiky a psychologie sekt.
Abstract (in English)
This paper tries on the basis of selected literature offer some incentives for English language in the field of teaching of spiritual – religious literacy. It is based on the knowledge of developmental and social psychology. There are used realities of religion and psychology of sects for specific examples.
PrintDisplayed: 27/4/2024 17:42