NOVOTNÝ, Petr, Jan VÁCHAL and Marek VOCHOZKA. Okružní křižovatka s detekcí přijíždějících vozidel (Circular intersections with the detection of approaching vehicles). 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Okružní křižovatka s detekcí přijíždějících vozidel
Name (in English) Circular intersections with the detection of approaching vehicles
Authors NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor), Jan VÁCHAL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Legally protected outcomes
Field of Study 20104 Transport engineering
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/13:00000338
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) naváděcí světelný prstenec; rychlostní čidla; klenutý středový ostrov; reflexní; fluorescenční a svítící prvky
Keywords in English guiding light ring; speed sensors; arched central island; reflective and fluorescent lighting elements
Tags KEM1, riv13
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 12/12/2017 11:01.
Abstract
Výstražný režim je tvořen prvními a druhými rychlostními čidly, která mohou být alternativně nahrazena čidly pro bezdotykové měření hmotnosti nebo kinetické energie vozidla. Výstražné světlo je umístěno na vrcholu samostatné nosné základny, nebo na vrcholu zvýšeného středového ostrova, který je klenutý. Nosiče výstražného světla jsou zčásti pokryty reflexní vrstvou, nebo fluorescenční vrstvou, anebo jiným svítícím prvkem. Okružní křižovatka je opatřena alespoň jedním solárním fotovoltaickým panelem pro napájení alespoň jednoho zařízení ze skupiny výstražných světelných prvků. Užitný vzor vznikl v rámci projektu "Technologická platforma silniční doprava", číslo projektu 5.1 SPTP02.040.
Abstract (in English)
The warning system includes first and second speed sensors. These sensors can alternatively be replaced by a non-contact sensors for measuring weight or kinetic energy of the vehicle. The warning light is placed on the top of a separate supporting base or on the top of an arched central island which is above the surrounding. Supports for warning lights are partially covered with a reflective coating or fluorescent layer or another shining element. The circular intersection is provided with at least one solar photovoltaic panel for powering at least one device from a group of warning light elements. Utility model was created within the project "Technological platform road transport", project No. 5.1 SPTP02.040.
PrintDisplayed: 29/3/2024 10:34