TRÖSTLOVÁ, Kamila. Anglický jazyk první na VŠTE ČB a inovace jeho výstupů z učení (English Language First at VŠTE and the Inovation of Its Learning Outcomes). In Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. nestránkováno, 7 pp. ISBN 978-80-7468-053-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Anglický jazyk první na VŠTE ČB a inovace jeho výstupů z učení
Name (in English) English Language First at VŠTE and the Inovation of Its Learning Outcomes
Authors TRÖSTLOVÁ, Kamila.
Edition České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 7 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-053-3
Keywords (in Czech) výuka jazyků; anglický jazyk první; výstupy z učení; inovace
Keywords in English language teaching; English Language First; Learning Outcomes; Innovation
Tags AEDK_2, AED_4, AJP_1, AJP_2, AJZ_1, KCJ1
Links CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 14/2/2013 10:06.
Abstract
Článek pojednává o výuce Anglického jazyka prvního na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Zabývá se především inovacemi v jeho výuce, které nedávno proběhly a právě probíhají a jejichž impulsem byla hlavně inovace výstupů z učení. Výstupy z učení byly upraveny tak, aby splňovaly požadavky, které jsou kladeny na absolventa profesně zaměřené vysoké školy. V článku jsou uvedeny informace týkající se změn ve výuce, jsou zde popsány jednotlivé inovace, které byly zavedeny. Jedná se tzv. „pretestování“, testování elektronickou formou, změnu a zavedení nového učebního materiálu a jeho stručné představení. Článek poukazuje na důležitosti výuky cizích jazyků a o nutnosti zvyšování jazykových kompetencí studentů, které vede k následnému lepšímu uplatnění absolventů profesně zaměřených vysokých škol na trhu práce.
Abstract (in English)
The article concerns the course called English Language First taught at The Institute of Technology and Business. It concentrates mainly on innovations of the teaching which were recently held and still are in progress at The Institute of Technology and Business. The impulse of these innovations was mainly the need to innovate the learning outcomes. The learning outcomes were adjusted in a way to fulfil the requirements which are placed on a graduate of the professionally focused university. In the article, there is the information concerning the changes of the tuition, the individual changes which were introduced into teaching are described. These changes include so called pretesting, testing in the electronic form, the change of the study material and compulsory literature and the learning outcomes. The article points out the importance of language teaching and the necessity to increase the language competence of the students. The increased language competence then leads to the better chance to get an appropriate job position for the graduates of the professionally focused universities.
PrintDisplayed: 28/4/2024 08:27