ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Kamil PÍCHA a Vivian Lee WHITE. The perception of the quality of accommodation estabilishments´ porduct. Deturope - The central european journal of regional development and tourism. České Budějovice: JČU v ČB, Ekonomická fakulta, 2012, roč. 4, č. 2, s. 4-21. ISSN 1821-2506.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The perception of the quality of accommodation estabilishments´ porduct
Autoři ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Kamil PÍCHA a Vivian Lee WHITE.
Vydání Deturope - The central european journal of regional development and tourism, České Budějovice, JČU v ČB, Ekonomická fakulta, 2012, 1821-2506.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky vnímání kvality; turismus; ubytování; zásobování; služby
Klíčová slova anglicky quality perception; tourism; accommodation; catering; service
Štítky KCJ1, KCRM2
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 19. 4. 2013 07:37.
Anotace
The aim of the paper is to evaluate differences in the quality perception among particular segments of demand. Data for analysis were collected by means of the questionnaire survey among clients of accommodation establishments. The research in accommodation establishments succeeded to identify four factors of the perception of quality of services provided in those establishments, when only accommodation and catering services were taken into consideration. The most important factor of evaluation of quality of services provided in accommodation establishments emerged to be the factor “environment of the accommodation establishment”. Other important factors are hygiene of the accommodation establishment, service in the catering part of the accommodation establishment and quality of meals.
Anotace česky
Cílem práce je posoudit rozdíly ve vnímání kvality mezi určitými částmi poptávky. Data pro analýzu byla sebrána na základě dotazníkového šetření pro klienty ubytovacího zařízení. Tento výzkum umožnil identifikovat čtyři faktory vnímání kvality služeb poskytovanými v těchto zařízeních. Nejdůležitějším faktorem hodnocení kvality poskytovaných služeb byl faktor prostředí v ubytovaných zařízeních. Další důležité faktory byly čistota ubytování, služby v zásobování a kvality pokrmů.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 17:02