2011
			
	    
	
	
    Stellung der nonverbalen Kommunikation im Unterricht
HRUŠKOVÁ, Lenka a Kamila ZELINKOVÁZákladní údaje
Originální název
Stellung der nonverbalen Kommunikation im Unterricht
	Název anglicky
Role of Non-verbal Communication in Teaching
		Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Kamila ZELINKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
			Vydání
 AUSPICIA : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2011, 1214-4967
			Další údaje
Jazyk
němčina
		Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
		Obor
50300 5.3 Education
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Kód RIV
RIV/75081431:_____/11:00000255
		Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
			Klíčová slova anglicky
pedagogical communication; non-verbal communication; tertiary sphere
		
				
				Změněno: 21. 3. 2012 07:52, Věra Kostková
				
		V originále
Der Beitrag befasst sich mit der pädagogischen Kommunikation (verbale und nonverbale Kommunikation) im tertiären Bildungsbereich. Im Beitrag wird vorausgesetzt, dass die nonverbale Kommunikation der unentbehrliche und unersetzliche Bestandteil der pädagogischen Hochschulkommunikation ist, ohne die die Qualität des Lehrerauftritts sinken würde. Mit Hilfe des Fragebogens bemühen wir uns festzustellen, auf welcheArt undWeise und inwiefern der Lehrer fähig ist, die Studenten zu motivieren undMaß ihrerAufmerksamkeit im Unterricht zu beeinflussen.
				Česky
Příspěvek se zabývá pedagogickou komunikací (verbální a neverbální) v terciární sféře vzdělávání. V příspěvku vycházíme z předpokladu, že neverbální komunikace je nedílnou a nenahraditelnou složkou pedagogické vysokoškolské komunikace, bez které by klesla kvalita učitelova projevu. Pomocí dotazníků se snažíme zjistit, jakým způsobem a do jaké míry je schopen učitel působit na studenty a ovlivnit míru jejich pozornosti ve výukovém procesu.