SLABÁ, Marie. Analýza konkurenčního trhu vysokých škol manažerskoekonomického zaměření - dílčí výsledky marketingového šetření (Analysis of competitive market of managerial-economic universities - partial results of marketing research). Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 9 pp. ISBN 978-80-7318-663-0. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza konkurenčního trhu vysokých škol manažerskoekonomického zaměření - dílčí výsledky marketingového šetření
Name (in English) Analysis of competitive market of managerial-economic universities - partial results of marketing research
Authors SLABÁ, Marie.
Edition Zlín, 9 pp. 2008.
Publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7318-663-0
Keywords in English Marketing strategy; marketing research; universities; marketing communication; Web sites
Tags MAM_1, MAM_1a, MAZ
Changed by Changed by: Ing. Marie Slabá, Ph.D., učo 7719. Changed: 22/1/2011 18:01.
Abstract
Tato práce poskytuje přehled o stávající situaci v oblasti segmentu vysokých škol manažersko-ekonomického zaměření s důrazem na moderní metody v marketingových aktivitách těchto institucí. Teoretická část stručně shrnuje situaci na trhu. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky první části marketingového výzkumu autorky, který je zaměřen na porovnání marketingových aktivit vybraných manažersko-ekonomických fakult vysokých škol na území České a Slovenské republiky. Na základě získaných poznatků je provedeno srovnávací hodnocení jednotlivých institucí.
Abstract (in English)
The paper provides an overview of the current situation in the sphere of managerial-economic universities with the accent on the usage of new modern methods in marketing activities of these institutions. The theoretical part gives a brief summary of the situation in the market. The results of the first part of the author’s marketing research, which was targeted the selected managerial-economic faculties of universities in the Czech and Slovak Republic are presented in the practical part. The comparative evaluation of these universities will be carried out on the bases of gained findings.
PrintDisplayed: 19/4/2024 12:00