VOCHOZKA, Marek. Ekonomická recese její predikce z úrovně podniku. In Sborník 2. mezinárodní slovensko-české konference Sociální,ekonomické, právní a bezpečnostní otázky současnosti. Praha: Soukromá vysoká škola ekonomických studií. s. 558-563. ISBN 978-80-86744-84-1. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ekonomická recese její predikce z úrovně podniku
Název anglicky The economic recession and its prediction from the point of view of business
Autoři VOCHOZKA, Marek.
Vydání Praha, Sborník 2. mezinárodní slovensko-české konference Sociální,ekonomické, právní a bezpečnostní otázky současnosti, od s. 558-563, 6 s. 2010.
Nakladatel Soukromá vysoká škola ekonomických studií
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-86744-84-1
Klíčová slova česky Recese; hodnocení podniku; predikce; globální ekonomika
Klíčová slova anglicky Recession; business evaluation; prediction; global economy
Štítky KEM7
Změnil Změnila: Věra Kostková, učo 6173. Změněno: 22. 3. 2012 14:10.
Anotace
Ekonomická recese už ovlivňuje náš život již téměř dva roky. Vznikla v USA a zanedlouho se rozšířila po celém světě. Na začátku tohoto příspěvku tak byla otázka, zda je možné predikovat recesi či krizi na základě údajů o hospodaření podniku či skupiny podniků. Odpověď lze hledat jednak v konstrukci samotných ukazatelů, podle nichž hodnotíme finanční situaci podniku a jednak ve vztahu celku /globální ekonomiky/ a jeho dílčích součástí /podniku či skupiny podniků/. I když recese vzniká na základě údajů přicházejících především z trhu, jedná se /určitě v tomto případě/ o stav mysli účastníků trhu/zákazníků, spotřebitelů/. Krize tedy má své kořeny mimo trhu a tudíž není možné ji z úrovně podniku predikovat.
Anotace anglicky
The ekonomic recession has affected our lives for almost two years. It originated in the U.S. and soon spread around the world. At the beginning of this contribution I set a question whether it is possible to predict a recession or crisis on the basis of the financial status of company or group of companies. The answer can be sought both in the construction of the indicators themselves, according to which, we assess the financial situation of the company and secondly in relation whole /global economy/ and its component parts /company or group of companies/. Although there is a recession on the basis of data coming mainly from the market, it is /certainly in this case/ the state of mind of market participants /customers, customers/. So the crisis has its roots outside the market and it is therefore not possible to predict it from the point of view of the company.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 09:18