VŠTE:AMT Aplikovaná matematika pro tech - Informace o předmětu
AMT Aplikovaná matematika pro techniky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- RNDr. Dana Smetanová, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AMT/S01: Čt 13:05–14:35 D516, D. Smetanová
- Předpoklady
- MAX_PREZENCNICH ( 28 ) && MAX_KOMBINOVANYCH ( 28 )
Student ovládá obsahovou náplň předmětů Matematika I (MAT_1, MAT_z) nebo Matematika (MAT, MAT_a). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z možností matematických aplikací do technické (resp. ekonomické praxe) z lineární algebry, diferenciálního a integrálního počtu funkce jedné reálné proměnné, diferenciálních rovnic, pravděpodobnosti a finanční matematiky.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu student samostatně vyřeší aplikované úlohy z probírané látky (z lineární algebry, diferenciálního a integrálního počtu funkce jedné reálné proměnné, diferenciálních rovnic, pravděpodobnosti a finanční matematiky). Studenti umí formulovat jednoduché matematické modely u aplikačních úloh.
- Osnova
- 1. - 2. Aplikace maticového počtu (např. kryptografie) 3. Aplikace derivací. 4. – 5. Extremální úlohy funkce jedné proměnné (hledání minim a maxim – objemy, náklady, dráha, …) 6. – 7. Aplikace integrálního počtu (geometrické a fyzikální) 8. Vybrané aplikace obyčejných diferenciálních rovnic 1. řádu – separace proměnných (rozpad, populační růst, …) 9. Vybrané aplikace obyčejných lineárních diferenciálních rovnic 1. řádu 10. Vybrané aplikace obyčejných lineárních diferenciálních rovnic vyššího řádu s konstantními koeficienty 11. Pravděpodobnost (její výpočet pro sázkové hry, podmíněná pravděpodobnost) 12. – 13. Finanční matematika (jednoduché a složené úročení,...)
- Literatura
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace
bloková výuka - tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 24 Seminární práce 20 20 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- seminární práce 100 %
- Podmínky testu
- K úspěšnému absolvování předmětu je nutné získat min. 70 bodů.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/AMT