VŠTE:MARK Marketing - Informace o předmětu
MARK Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2018
- Rozsah
- 4/0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MARK/A5: Ne 14. 10. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, Ne 2. 12. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, 11:25–12:10 E1, Ne 16. 12. 13:05–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, 16:30–17:15 E1, R. Švec
MARK/P01: St 13:05–14:35 B1, St 14:50–16:20 B1, R. Švec - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH ( 200 ) && MAX_PREZENCNICH ( 250 )
zájem o marketing a propagaci - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů
("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování, atd.).
Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu. - Výstupy z učení
- Úspěšný absolvent prakticky řeší základní marketingové problémy
dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek, či službu)
je schopen analyzovat nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce).
Absolvent je schopen navrhnout celkový marketingový výzkum a správně připravit a zpracovat dotazníkové šetření. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, historický vývoj marketingu.
- 2. Marketingový informační systém, marketingový výzkum.
- 3. Základní metody marketingového výzkumu.
- 4. Kupní chování zákazníků.
- 5. Proces STP - Segmentace, targeting, positioning.
- 6. Marketing a marketingový mix.
- 7. Produkt.
- 8. Cena.
- 9. Marketingová komunikace a komunikační mix.
- 10. Distribuce.
- 11. Marketing služeb a neziskového sektoru.
- 12. Marketingové aplikace.
- 13. Marketing a globální trhy
- Literatura
- povinná literatura
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
- KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
- SLABÁ, Marie. Marketing: studijní opora pro kombinované studium : bakalářský studijní program. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
- KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
- KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 24 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 46 Příprava na závěrečný test 80 100 Účast na přednáškách 52 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2018/MARK