VŠTE:RLZ_PAD Personální agenda a dokumentac - Informace o předmětu
RLZ_PAD Personální agenda a dokumentace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Ing. Miluše Balková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Miluše Balková, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_PAD/P01: St 8:00–9:30 D617, M. Balková
RLZ_PAD/S01: každé sudé pondělí 13:05–14:35 I301( spojená s I302), M. Balková
RLZ_PAD/Z3: Ne 20. 10. 13:05–14:35 E5, 14:50–16:20 E5, 16:30–18:00 E5, Ne 10. 11. 13:05–14:35 E5, 14:50–16:20 E5, 16:30–18:00 E5, M. Balková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zajištění kompletní správy personální agendy a zabezpečení výkonu personálních činností v souladu s dodržením zákonných podmínek a předpisů na základě příkladů z praxe, praktických řešení nejčastějších problémů a situačních analýz v personalistice.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student umí:
- definovat základní pojmy tématiky personální agendy a dokumentace včetně pracovně-právních vztahů
- získat přehled o legislativě související s pracovně-právní agendou
- pochopit souvislosti a vzájemné vztahy mezi odbornými termíny
- vyhodnotit nejčastěji řešené problémy v personalistice
- formulovat situační analýzy v personalistice
- aplikovat teoretické poznatky na příkladech z praxe
- navrhnout praktická řešení v personalistice - Osnova
- Přednášky
- 1. Personální práce a její význam pro zaměstnavatele
- 2. Vztah zákoníku práce a norem k občanskému zákoníku
- 3. Personální a servisní služby
- 4. Personální agenda a dokumentace
- 5. Evidenční povinnosti zaměstnavatelů
- 6. Evidence osobních údajů zaměstnanců během pracovního poměru i po jeho skončení
- 7. Ochrana osobních údajů zaměstnanců
- 8. Pracovně – právní poradenství
- 9. Smlouvy zakládající pracovní vztah a další smluvní ujednání
- 10. Roční vyúčtování daně ze závislé činnosti a funkčních požitků
- 11. Povinnosti personálních útvarů k orgánům státní správy
- 12. Spolupráce s Úřadem práce, Inspektorátem práce a soudy
- 13. Personální software – vedení informacích o zaměstnancích
- Semináře
- 1.-2. Personální agenda a dokumentace
- 3.-4. Ochrana osobních údajů
- 5.-6. Pracovně – právní poradenství
- 7.-8. Roční vyúčtování daně ze závislé činnosti a funkčních požitků
- 9.-10. Povinnosti personálních útvarů k orgánům státní správy
- 11.-13. Spolupráce s Úřadem práce, Inspektorátem práce a soudy
- Literatura
- povinná literatura
- CHLÁDKOVÁ, A. a P. BUKOVJAN, 2015. Personalistka. Dvanáctero správného vedení personální agendy. 5. aktul. vyd. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-692-1.
- doporučená literatura
- ARMSTONG, M. a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů: Moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-9883-0.
- URBAN, J., 2013. Řízení lidí v organizaci: Personální rozměr managementu. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 80-7357-925-8.
- ŠIKÝŘ, M., 2014. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5212-9.
- DVOŘÁKOVÁ, Z. et al., 2012. Řízení lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-347-9.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Dílčí úkoly 9 9 Příprava na přednášky 21 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 37 Příprava na závěrečný test 18 45 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 12 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Dílčí úkoly 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
dílčí úkoly – 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formystudia je na seminářích povinná 70% účast.
Studenti s individuálním studijním plánem budou vykonávat z předmětu pouze 100 bodový závěrečný test ve zkouškovém období. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. (V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu: balkovam@mail.vstecb.cz). - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/RLZ_PAD