VŠTE:NE_MEV Metody výzkumu - Informace o předmětu
NE_MEV Metody výzkumu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Tereza Matasová (cvičící)
Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA (cvičící)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c.
Dodavatelské pracoviště: Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NE_MEV/X01: So 24. 9. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, So 1. 10. 8:00–9:30 D215, 9:40–11:10 D215, 11:25–12:55 D215, So 15. 10. 8:00–9:30 D215, T. Matasová, M. Vítek, M. Vochozka
NE_MEV/P01: Pá 14:50–16:20 N012, T. Matasová, M. Vítek, M. Vochozka - Předpoklady
- Teoretické znalosti a praktické dovednosti z předmětu BPE_MOP (nebo podobného předmětu).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika - Ekonom výroby (program VŠTE, N_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je získání odborných znalostí a praktických dovedností pro realizaci výzkumu, zpracování, prezentaci a obhajoby odborných textů. Absolvent předmětu je schopen aplikovat pokročilé vědecké metody.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
- je schopen řešit složitou úlohu s otevřeným koncem,
- aplikuje systematický přístup k výzkumnému úkolu,
- napíše odbornou práci při dodržení pravidel odborné komunity,
- připraví kvalitní prezentaci,
- obhájí svůj výzkum a odbornou práci. - Osnova
- Semináře
- 1. a. Věda, vývoj a výzkum, jejich význam a funkce, současné trendy empirického výzkumu, současný diskurs.
- 1. b. Výběr tématu práce (odborného textu). Registrace do Národní technické knihovny. Základy a principy výzkumné a tvůrčí práce. Autorská práva a plagiátorství.
- 2. Analýza jednotlivých typů odborných prací. Prezentace knihovny VŠTE, vyhledávání v databázích.
- 3. Název a úvod práce.
- 4. Rešerše v první fázi.
- 5. Rešerše ve druhé fázi.
- 6. Hypotézy nebo výzkumné otázky.
- 7. Metodika v bodech.
- 8. Metodika v textu.
- 9. Výsledky.
- 10. Diskuse výsledků – formulace základních zjištění.
- 11. Diskuse výsledků – dokončení.
- 12. Závěr.
- 13. Finalizace textu, příprava prezentace.
- Literatura
- povinná literatura
- HENDL, J. a J. REMR, 2017. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1192-1.
- PUNCH, K., 2015. Úspěšný návrh výzkumu. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0980-5.
- VOCHOZKA, M. et al., 2016. Metodika odborné práce. 2. dopl. a rozš. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-108-0.
- doporučená literatura
- VLČEK, J., 2016. Ekonomie a ekonomika. 5. akt. vyd. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-190-3.
- MOLNÁR, Z. et al., 2012. Pokročilé metody vědecké práce. [Zeleneč]: Profess Consulting. ISBN 978-80-7259-064-3.
- NOVOTNÝ, J. a J. SVOBODOVÁ, 2014. Jak pracuje věda. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-6942-8.
- HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982- 9.
- BOHÁČKOVÁ, I. a I. BROŽOVÁ, 2017. Hodnocení podnikatelské činnosti: metodická část. Praha: Česká zemědělská univerzita, Provozně ekonomická fakulta. ISBN 978-80-213-2743-6.
- BHATTACHERJEE, A., 2012. Social Science Research: Principles, Methods, and Practices. 2nd edit. Tampa: University of South Florida. ISBN 978-1475146127.
- MAREŠ, J., 2015. Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika. 65(2), 113-142. ISSN 0031-3815.
- HENDL, J., 2015. Přehled statistických metod. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0981-2.
- VLČEK, J., 2017. Makroekonomie a ekonomická analýza. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-794-3.
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Diskuse výsledků 8 8 Formální úprava testu 2 2 Hypotézy, výzkumné otázky 5 5 Literární rešerše 18 18 Metodika 10 10 Název a úvod práce 10 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 36 Příprava prezentace, obhajoba práce 5 5 Výsledky 10 10 Závěr 10 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 20 %
seminární práce 80 % - Podmínky testu
- Hodnocení předmětu se skládá ze 100% ze závěrečného písemného testu, který je nutno splnit alespoň na 70%. Celková klasifikace předmětu, tj. body za za závěrečné hodnocení (100 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
- Informace učitele
- http://ec.europa.eu/research/openvision/pdf/rise/adams_impact_of_o pen_science_methods.pdf (přístupný přehledový text v angličtině)
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE. Informace pro studenty s ISP (individuálním studijním plánem). Pokud se student s ISP nebude moci zúčastnit průběžného hodnocení předmětu, splní si průběžné hodnocení v termínu, na kterém se domluví s vyučujícím. Student s individuálním studijním plánem má povinnost ihned po schválení ISP kontaktovat vyučujícího. V případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se studenti s ISP mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu vochozka@mail.vstecb.cz. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2022/NE_MEV