VŠTE:NJP_2 Německý jazyk první II - Informace o předmětu
NJP_2 Německý jazyk první II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící) - Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJP_2/X01: So 17. 10. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, So 24. 10. 8:00–9:30 E4, 9:40–11:10 E4, 11:25–12:55 E4, So 14. 11. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, So 28. 11. 14:50–16:20 E4, 16:30–18:00 E4, M. Lavičková
NJP_2/SX01: Čt 9:40–11:10 D415, Pá 11:25–12:55 N212, M. Lavičková - Předpoklady
- Doporučené absolvování předmětu NJP_1 (B1)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Stavební management (program VŠTE, ST)
- XStavební management (program VŠTE, ST)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Výstupní znalost absolventa předmětu odpovídá stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po absolvování předmětu NJP_2 dokáže jeho absolvent porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. (více k tematickým okruhům viz Osnova). Dále si umí poradit ve většině situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří daným jazykem. Absolvent předmětu je připraven napsat jednoduchý souvislý text na téma, které zná nebo témata, která jsou středem jeho zájmu. Dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřesnosti, které však nebrání porozumění. Absolvent předmětu je schopen realizovat prezentaci na předem zadané všeobecné téma.
- Výstupy z učení
- student: - rozumí běžným tématům osvojeným ve výuce předmětu - umí se v praxi dorozumět ve většině probraných situací - dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle - umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány - ovládá slovní zásobu odpovídající výstupní úrovni předmětu
- Osnova
- 1. Studium, výchova, vzdělávání 2. Zaměstnání 3. Zajímavá místa v České republice 4. Praha 5. Hospodaření domácností, konzum 6. Zahraniční pobyt, interkulturní rozdíly 7. Složité životní situace 8. Společensko - geografická charakteristika ČR 9. Společensko - geografická charakteristika Rakouska 10. Společensko - geografická charakteristika Švýcarska 11. Společensko - geografická charakteristika Německa 12. Média a moderní komunikační prostředky 13. Ústní pohovor (lekce 13-25)
- Literatura
- povinná literatura
- Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Zdeněk a Kamila ZELINKOVÁ. Lernmaterialien für Deutsch II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 69 s. ISBN 978-80-87278-41-3.
- Fischer-Mitzivirus, A., Janke-Papanikolau, S.So geht´s noch besser zum Zertifikat Deutsch B1. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen. 2010. 183 s.ISBN 978312675571
- CAHA, Z. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 70 s. ISBN 978-80-87278-36-9.
- PROWE, Gunhild, SCHNEIDER, Jill, ROWLINSON, W., 1931-. The Oxford German Dictionary and Grammar. Dictionary Gunhild Prowe, Jill Schneider, grammar William Rowlinson. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2001. xix, 291 s. ISBN 0-19-860389-4.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 38 60 Příprava na závěrečný test 30 50 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční forma
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů). Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Kombinovaná forma
Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů ze závěrečného testu.
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2020/NJP_2