NJP_2 Německý jazyk první II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2016
Rozsah
0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Gregor, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Alena Lejsková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Dana Gálová (pomocník)
Mgr. Jindřiška Kraťková (pomocník)
Garance
PhDr. Jan Gregor, Ph.D.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJP_2/Q2: Ne 9. 10. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, Ne 6. 11. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, Ne 4. 12. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, So 17. 12. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, E. Tomášková
NJP_2/S01: Út 9:40–11:10 B3, Čt 13:05–14:35 A6, E. Tomášková
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 84 ) && MAX_PREZENCNICH ( 40 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 119 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/119, pouze zareg.: 0/119
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Výstupní znalost absolventa předmětu odpovídá stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po absolvování předmětu NJP_2 dokáže jeho absolvent porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. (více k tematickým okruhům viz Osnova). Dále si umí poradit ve většině situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří daným jazykem. Absolvent předmětu je připraven napsat jednoduchý souvislý text na téma, které zná nebo témata, která jsou středem jeho zájmu. Dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřesnosti, které však nebrání porozumění. Absolvent předmětu je schopen realizovat prezentaci na předem zadané všeobecné téma.
Osnova
  • 1. Studium, výchova, vzdělávání 2. Zaměstnání 3. Zajímavá místa v České republice 4. Praha 5. Hospodaření domácností, konzum 6. Zahraniční pobyt, iterkulturní rozdíly 7. Složité životní situace 8. Společensko - geografická charakteristika ČR 9. Společensko - geografická charakteristika Rakouska 10. Společensko - geografická charakteristika Švýcarska 11. Společensko - geografická charakteristika Německa 12. Média a moderní komunikační prostředky 13. Ústní pohovor
Literatura
  • CAHA, Zdeněk a Kamila ZELINKOVÁ. Lernmaterialien für Deutsch II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 69 s. ISBN 978-80-87278-41-3.
  • Fischer-Mitzivirus, A., Janke-Papanikolau, S.So geht´s noch besser zum Zertifikat Deutsch B1. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen. 2010. 183 s.ISBN 978312675571
  • SCHOLZE-STUBENRECHT, Werner, SYKES, J. B. Oxford german dictionary. W. Scholze-Stubenrecht, J. B. Sykes. 3rd. Oxford : Oxford University Press, 2008. xxxvii, 1751 s. ISBN 978-0-19-954568-1.
  • CAHA, Z. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 70 s. ISBN 978-80-87278-36-9.
  • Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3.
  • PROWE, Gunhild, SCHNEIDER, Jill, ROWLINSON, W., 1931-. The Oxford German Dictionary and Grammar. Dictionary Gunhild Prowe, Jill Schneider, grammar William Rowlinson. 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2001. xix, 291 s. ISBN 0-19-860389-4.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál3860
Příprava na závěrečný test4050
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 100 %
Podmínky testu
Kombinovaná forma pouze zápočtový test 100% Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Celková klasifikace předmětu pro studenty kombinovaného studia, tj. body za test (100 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.