NCJ_1a Německý jazyk I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Eva Hořínková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Garance
Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NCJ_1a/E1: So 17. 10. 13:05–14:35 A2, 14:50–16:20 A2, So 14. 11. 13:05–14:35 A2, 14:50–16:20 A2, E. Hořínková
NCJ_1a/S10: Čt 11:25–12:55 N010, M. Lavičková
Předpoklady
Kurz je určen pro úplné začátečníky. Nevyžaduje se žádná vstupní úroveň.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň A2+ až B1- dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a vybavení studentů jazykovými znalostmi a dovednostmi minimálně na úroveň A2+ až B1- pro každodenní komunikaci, aby zvládli běžné úkoly, které se je bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině, o nakupování, místopisu, zaměstnání).
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
- rozumí velmi jednoduchému textu obsahujícímu informace o každodenním životě lidí,
- rozumí hlavním informacím, které zazní v krátkých jednoduchých a jasných hlášeních a sděleních,
- domluví se s ostatními o tom, co budou dělat, o místě setkání a činnosti,
- stručně popíše aspekty každodenního života,
- napíše krátký a jednoduchý email.
Osnova
  • Semináře:
  • 1. Seznámení studentů se SERRJ. Struktura mezinárodní zkoušky B1
  • 2. Situace běžného života
  • 3. Přítomný čas slabých sloves. Vykání
  • 4. Představování se
  • 5. Oznamovací a tázací věta
  • 6. Orientace ve městě
  • 7. Člen určitý a neurčitý. Silné skloňování podstatných jmen
  • 8. Doprava ve městě
  • 9. Předložky se 3. pádem. Předložky se 3. a 4. pádem
  • 10. Slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami. Rozkazovací způsob
  • 11. Ubytování v hotelu
  • 12. Skloňování osobních a přivlastňovacích zájmen. Zápor nicht a nein. Základní číslovky
  • 13. Rodina, společnost
  • 14. Přítomný čas silných sloves. Předložky se 4. pádem. Skloňování tázacích zájmen wer a was
  • 15. Bydlení
  • 16. Zápor kein. Vazba es gibt. Způsobová slovesa a sloveso wissen
  • 17. Množné číslo podstatných jmen. Zájmeno man a es
  • 18. Nakupování a služby
  • 19. Souřadicí spojky. Slovosled ve vedlejší větě
  • 20. Slovosled hlavní věty, následující po větě vedlejší
  • 21. Zdravý životní styl
  • 22. Slabé skloňování podstatných jmen. Skloňování přídavných jmen po určitém, neurčitém členu a bez členu. Zvratná slovesa
  • 23. Dovolená
  • 24. Vztažné věty. Jména měst a zemí
  • 25. Vazby sloves. Zájmenná příslovce
  • 26. Ústní projev.
  • (Lekce 1-6).
Literatura
    povinná literatura
  • HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
    doporučená literatura
  • CAHA, Z., 2013. Německý jazyk první. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
  • FISCHER-MITZIVIRIS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAOU, 2009. So geht's noch besser zum ZD: Prüfungsvorbereitung Zertifikat Deutsch B1: Testbuch. Stuttgart: Klett. ISBN 978-3-12-675572-6.
  • CAHA, Z., 2010. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-87278-36-9.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžné hodnocení5 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1025
Příprava na závěrečný test1018
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi268
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma

Průběžné hodnocení:

písemný/ústní test – 30 bodů (tj. 30 %)

Závěrečné hodnocení:

závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)

Kombinovaná forma

Závěrečný test - 100 bodů (tj. 100 %)

Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %.

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.

Informace učitele
Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu.

Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.