VŠTE:MKD Marketing v dopravě - Informace o předmětu
MKD Marketing v dopravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Stach (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MKD/P01: St 16:30–18:00 B1, M. Stach
MKD/T2: So 17. 10. 16:30–18:00 E1, 18:10–19:40 E1, Ne 29. 11. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, M. Stach - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům teoretické znalosti v oblasti managementu a seznámit je s novými trendy v dané oblasti. Kromě pohledu na přístupy k vývojovým teoriím managementu bude pozornost zaměřena na manažérské činnosti – plánování, organizování, rozhodování, vedení, kontrola.Studenti získají znalosti i z oblasti řízení lidských zdrojů, řízení času a etického přístupu v managementu.
- Výstupy z učení
- Student umí základní manažerské činnosti - plánování, organizování, rozhodování, vedení, kontrola. Student má znalosti i z oblasti řízení lidských zdrojů, řízení času a etického přístupu v managementu.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingu dopravy 2 Marketing služeb a dopravy, trh dopravních služeb 3. Marketingové prostředí, specifika marketingového prostředí 4. Marketingové řízení v dopravě, marketingový plán dopravní firmy 5. Marketingový informační systém a marketingový výzkum v dopravě 6. Kupní chování zákazníků se vztahem k dopravním službám 7. Marketingový mix dopravních služeb 8. Produkt a jeho specifika v dopravě 9. Cena a její specifika v dopravě 10. Marketingová komunikace a komunikační mix 11. Distribuce a marketingová logistika 12. Rozšířený marketingový mix v dopravě 13. Nové trendy v marketingu dopravních společností
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KARLÍČEK, M. a kol., 2013. Základy marketingu. 1. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
- doporučená literatura
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson. ISBN 9780273786993.
- ŘEZNÍČEK, B. a P. ŠARADÍN, 2001. Marketing v dopravě. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0051-4.
- NAGYOVÁ, J., 1998. Marketing v dopravě II. Univerzita Pardubice. ISBN 80-7194-127-1.
- KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. Vydání. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
- KARLÍČEK, M. a P. KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. Vydání. Praha: Grada, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
- SLABÁ, M., 2012. Marketing: studijní opora pro kombinované studium: bakalářský studijní program. 1. Vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
cvičení
laboratorní cvičení
exkurze - odborná
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
partnerská výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 Vypracování a obhajoba semestrální práce - prezentace 23 23 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 19 účast na exkurzi 16 16 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- seminární práce 100 %
- Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2020/MKD