VŠTE:MKD Marketing v dopravě - Informace o předmětu
MKD Marketing v dopravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michaela Myslíková (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MKD/P01: Pá 9:40–11:10 B1, M. Myslíková
MKD/T1: So 5. 10. 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, So 21. 12. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, M. Myslíková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům teoretické znalosti v oblasti managementu a seznámit je s novými trendy v dané oblasti. Kromě pohledu na přístupy k vývojovým teoriím managementu bude pozornost zaměřena na manažérské činnosti – plánování, organizování, rozhodování, vedení, kontrola.Studenti získají znalosti i z oblasti řízení lidských zdrojů, řízení času a etického přístupu v managementu.
- Výstupy z učení
- Student umí základní manažerské činnosti - plánování, organizování, rozhodování, vedení, kontrola. Student má znalosti i z oblasti řízení lidských zdrojů, řízení času a etického přístupu v managementu.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingu dopravy 2 Marketing služeb a dopravy, trh dopravních služeb 3. Marketingové prostředí, specifika marketingového prostředí 4. Marketingové řízení v dopravě, marketingový plán dopravní firmy 5. Marketingový informační systém a marketingový výzkum v dopravě 6. Kupní chování zákazníků se vztahem k dopravním službám 7. Marketingový mix dopravních služeb 8. Produkt a jeho specifika v dopravě 9. Cena a její specifika v dopravě 10. Marketingová komunikace a komunikační mix 11. Distribuce a marketingová logistika 12. Rozšířený marketingový mix v dopravě 13. Nové trendy v marketingu dopravních společností
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M. a kol., 2013. Základy marketingu. 1. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
- KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- doporučená literatura
- KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. Vydání. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
- KARLÍČEK, M. a P. KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. Vydání. Praha: Grada, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson. ISBN 9780273786993.
- SLABÁ, M., 2012. Marketing: studijní opora pro kombinované studium: bakalářský studijní program. 1. Vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
- ŘEZNÍČEK, B. a P. ŠARADÍN, 2001. Marketing v dopravě. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0051-4.
- NAGYOVÁ, J., 1998. Marketing v dopravě II. Univerzita Pardubice. ISBN 80-7194-127-1.
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 13 13 Příprava na závěrečný test 16 16 Vypracování a obhajoba semestrální práce - prezentace 23 23 Účast na přednáškách 26 26 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2019/MKD