MKD Marketing v dopravě

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2019
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Michaela Myslíková (cvičící)
Garance
doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MKD/P01: Pá 9:40–11:10 B1, M. Myslíková
MKD/T1: So 5. 10. 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, So 21. 12. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, M. Myslíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům teoretické znalosti v oblasti managementu a seznámit je s novými trendy v dané oblasti. Kromě pohledu na přístupy k vývojovým teoriím managementu bude pozornost zaměřena na manažérské činnosti – plánování, organizování, rozhodování, vedení, kontrola.Studenti získají znalosti i z oblasti řízení lidských zdrojů, řízení času a etického přístupu v managementu.
Výstupy z učení
Student umí základní manažerské činnosti - plánování, organizování, rozhodování, vedení, kontrola. Student má znalosti i z oblasti řízení lidských zdrojů, řízení času a etického přístupu v managementu.
Osnova
  • 1. Úvod do marketingu dopravy 2 Marketing služeb a dopravy, trh dopravních služeb 3. Marketingové prostředí, specifika marketingového prostředí 4. Marketingové řízení v dopravě, marketingový plán dopravní firmy 5. Marketingový informační systém a marketingový výzkum v dopravě 6. Kupní chování zákazníků se vztahem k dopravním službám 7. Marketingový mix dopravních služeb 8. Produkt a jeho specifika v dopravě 9. Cena a její specifika v dopravě 10. Marketingová komunikace a komunikační mix 11. Distribuce a marketingová logistika 12. Rozšířený marketingový mix v dopravě 13. Nové trendy v marketingu dopravních společností
Literatura
    povinná literatura
  • KARLÍČEK, M. a kol., 2013. Základy marketingu. 1. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
  • KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. Vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
    doporučená literatura
  • KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. Vydání. Praha: Grada, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • KARLÍČEK, M. a P. KRÁL, 2011. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. Vydání. Praha: Grada, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson. ISBN 9780273786993.
  • SLABÁ, M., 2012. Marketing: studijní opora pro kombinované studium: bakalářský studijní program. 1. Vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
  • ŘEZNÍČEK, B. a P. ŠARADÍN, 2001. Marketing v dopravě. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0051-4.
  • NAGYOVÁ, J., 1998. Marketing v dopravě II. Univerzita Pardubice. ISBN 80-7194-127-1.
Organizační formy výuky
přednáška
Komplexní výukové metody
frontální výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky1313
Příprava na závěrečný test1616
Vypracování a obhajoba semestrální práce - prezentace2323
Účast na přednáškách2626
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.