S_CED_1 Czech

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2019
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jan Gregor, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník)
Garance
Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
S_CED_1/S01: Pá 8:00–9:30 N107, J. Gregor, K. Sidibe
Předpoklady
OBOR(CAP)
No essential skills of Czech language are necessary. The incoming student can be a total beginner.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
The course is prepared for foreign students. The aim of the course is the reaching of A1 level of their Czech language according to the descriptor of the Common European Framework of Reference for Languages. After the completion of the course, the students will gain the following language skills:
- the students understand basic phrases which are needed for everyday communication and can use these expressions and phrases
- can introduce themselves and other people and ask simple questions concerning well known: places, people and things and react to similar questions
- they can read simple texts (notices, signs, etc.)
- they can write a simple text in Czech language (holiday postcard, fill in a simple form, etc.)
- they are introduced to culture and everyday life in the Czech Republic
- they are able to perceive the intercultural differences between their native country and the Czech Republic
Výstupy z učení
Student can give personal information (address, telephone number, nationality, age, family and hobbies). He/She can discuss with other people what to do, where to go, and make arrangements to meet. He/She can describe past activities and experiences. He/She can write about aspects of his/her everyday life in simple phrases and sentences. He/She understand numbers, prices and times.
Osnova
  • 1) Who is who? Verbs: to be, to have.
  • 2) How are you?
  • 3) People, things, relations - nouns.
  • 4) How mutch is it? Money.
  • 5) Where I am?
  • 6) The Czech Republic, Budweis.
  • 7) At school, at the school canteen -prepositions, conjuctions.
  • 8) Time, days, months.
  • 9) My family.
  • 10) Signs.
  • 11) Food and drink.
  • 12) Travel.
  • 13) Services, shopping.
Literatura
    doporučená literatura
  • Holá, L. New Czech step by step.Praha: Akropolis, 2012. ISBN 978-80-7470-019-4.
  • Holá, L. New Czech step by step. Activity book. Praha: Akropolis, 2012. ISBN 978-80-7470-019-4.
  • http://www.locallingo.com
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
cvičení
exkurze - jazyková
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test30 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál10 
Příprava na závěrečný test36 
seminar activities28 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:1560
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
konzultace
individuální ústní projev 30 %
Podmínky testu
The written final test is evaluated within the scope of 0 - 70 points and comprises of 35 questions (2 points for each correct answer). To pass, the student must achieve 70% or higher (i.e. 49 points at least). The grading scale for the final test is as follows: 70 - 49 points = pass mark, 48 - 21 points = failed with possibility to repeat the test, 20 - 0 points = failed without possibility to repeat the test (i.e bellow 30%). The students can achieve up to 30 points in the oral test. The maximum number of points the students can achieve from both the written test and the presentation is 100. To obtain credit, the student must earn a minimum of 70 points (total of test and oral presentation points).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The attendance of students is mandatory, but it is not electronically monitored. The teacher himself/herself records the attendance of students.
Další komentáře
Erasmus.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, zima 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, zima 2024.