S_CED_1 Czech

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2015
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Alena Lejsková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Garance
Mgr. Alena Lejsková, Ph.D.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
S_CED_1/S01: St 14:50–16:20 E7, A. Lejsková
Předpoklady
FORMA ( P )
Either the essential skills of Czech language are necessary. The incoming student can be a total beginner.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
The course is prepared for foreign students. The aim of the course is reaching of A1 level of their Czech language according to the descriptor of the Common European Framework of Reference for Languages. After the completion of the course, the students will gain the following language skills:
- the students understand basic phrases which are needed for everyday communication and can use these expressions and phrases
- can introduce themselves and other people and ask simple questions concerning well known: places, people and things and react to similar questions
- they can read simple texts (notices, signs, etc.)
- they can write a simple text in Czech language (holiday postcard, fill in a simple form, etc.)
- they are introduced with culture and everyday life in the Czech Republic
- they are able to perceive the intercultural differences between their native country and the Czech Republic
Osnova
  • 1) Who is who? Verbs: to be, to have.
  • 2) How are you?
  • 3) People, things, relations - nouns.
  • 4) How mutch is it? Money.
  • 5) Where I am?
  • 6) The Czech Republic, Budweis.
  • 7) At school, at the school canteen -prepositions, conjuctions.
  • 8) Time, days, months.
  • 9) My family.
  • 10) Signs.
  • 11) Food and drink.
  • 12) Travel.
  • 13) Services, shopping.
Literatura
    doporučená literatura
  • Holá, L. New Czech step by step.Praha: Akropolis, 2012. ISBN 978-80-7470-019-4.
  • Holá, L. New Czech step by step. Activity book. Praha: Akropolis, 2012. ISBN 978-80-7470-019-4.
  • http://www.locallingo.com
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
exkurze - jazyková
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test9 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál26 
Příprava na závěrečný test9 
konzultace14 
samostatný ústní projev 110 
samostatný ústní projev 210 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi52 
Celkem:1300
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
konzultace
individuální ústní projev 30 %
Podmínky testu
Grading of the course: First Test/Seminar Work/ … : maximum 30% (0-30 points) Final Test: maximum 70% (0-70 points) Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points.A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The attendance of students is mandatory, but it is not electronically monitored. The teacher do the attendance of students himself/herself.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, léto 2021, zima 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, zima 2024.