VŠTE:OVY_2z Operační výzkum II - Informace o předmětu
OVY_2z Operační výzkum II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2018
- Rozsah
- 2/4/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Telecký, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OVY_2z/D5: So 6. 10. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, 11:25–12:10 D415, So 20. 10. 8:00–9:30 D516, 9:40–11:10 D516, 11:25–12:55 D516, So 3. 11. 13:50–14:35 D416, 14:50–16:20 D416, 16:30–18:00 D416, So 1. 12. 8:00–9:30 D516, 9:40–11:10 D516, 11:25–12:10 D516, Ne 2. 12. 8:00–9:30 D516, 9:40–11:10 D516, 11:25–12:10 D516, M. Telecký
OVY_2z/P01: Út 9:40–11:10 B3, J. Čejka
OVY_2z/S01: Čt 8:00–9:30 A5, Čt 9:40–11:10 A5, M. Telecký - Předpoklady
- OVY_z Operační výzkum
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou dalších metod operační analýzy,předmět navazuje na Operační výzkum I. Studenti se seznámí se základními pojmy grafických metod operační analýzy a jejich využití v dopravě a přepravě, pochopí specifika síťové analýzy a dalších návazných procesů, dokáže charakterizovat i další složitější metody operačního výzkumu.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu je schopen charakterizovat grafické metody operační analýzy, umí řešit problémy složitějších matematických metod.
- Osnova
- 1. Základní pojmy teorie grafů, obecný přehled složitějších metod operační analýzy 2. Teorie grafů (některé grafové problémy, nalezení optimálních cest v grafu) 3. Teorie grafů (určení kostry grafu, nejkratší cesta v grafu) 4. Teorie grafů (optimalizační grafové algoritmy) 5. Síťová analýza (metoda CPM) 6. Síťová analýza (metoda PERT) 7. Síťová analýza (metoda GERT) 8. Teorie informace 9. Modely analýzy obalu dat - DEA Homogenní (model CRS, model VRS), 10. Hodnocení efektivnosti pomocí DEA 11. Základy fuzzy logiky 12. Fuzzy množiny, ostrost množin. 13. Simulace a modelování
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. 1998. Metamathematics of Fuzzy Logic. Dordrecht: Kluwer, 297 s.
- VOLEK, Josef. Linda BOHDAN. 2012. Teorie grafů, Pardubice, Univerzita Pardubice, 192 s. ISBN: 978-80-7395-225-9
- JABLONSKÝ, Josef. Operační výzkum : kvantitativní modely pro ekonomické rozhodování. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2002, 323 s. ISBN 80-86419-23-1. info
- JABLONSKÝ, Josef. Operační výzkum. Vyd. 3. V Praze: Vysoká škola ekonomická, Fakulta informatiky a statistiky, 2001, 305 s. ISBN 80-245-0162-7. info
- doporučená literatura
- KVASNIČKA, Michal a Dalibor MORAVANSKÝ. 2004. Ekonomicko-matematické metody : distanční studijní opora. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 116 s. ISBN 80-210-3477-7.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 26 52 Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 52 Příprava na závěrečný test 26 52 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 26 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2018/OVY_2z