VŠTE:EET Etika a etiketa - Informace o předmětu
EET Etika a etiketa
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (přednášející)
doc. PhDr. Alena Hricová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. (cvičící)
Ing. Marek Vokoun, Ph.D. (cvičící)
Bc. Michal Šuta (pomocník) - Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- EET/D4: So 18. 11. 8:00–9:30 E4, 9:40–11:10 E4, 12:10–12:55 E4, J. Urban
EET/S01: Po 8:00–9:30 D516, M. Vokoun - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(50) && MAX_PREZENCNICH(35)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 85 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/85, pouze zareg.: 0/85 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s důležitostí etického řízení v organizaci a se základními principy etického řízení organizace, a to včetně nástorjů etického řízení. Opomenuta nebude ani etická kultura organizace. Student se naučí získané poznatky rovněž aplikovat v praxi. V rámci předmětu si studenti osvojí i základní pojmy v oblasti etikety a naučí se pravidlům adekvátní komunikace ve firmě a komunikace s klientem.
- Osnova
- 1. Základní pojmy a teorie etiky v podnikání 2. Historie a současnost reflexe etické dimenze v ekonomii 1. Ekonomika a morálka, etika a role trhů, morální limity trhů 2. Podnikatelská etika a etický kodex organizace 3. Společenská odpovědnost firem 4. Etické řízení organizace 5. Corporate governance, compliance programy a compliance management 6. Nástroje etického řízení organizace 7. Etické řízení organizace a etická kultura organizace 8. Best practice etického managementu 9. Etiketa a základní pojmy v oblasti etikety 10. Edekvátní komunikace ve firmě 11. Pravidla komunikace s klientem 12. Prezentace studentů na zadané téma z oblsti etického řízení(např. analýza aplikace etického řízení a nástorjů u vybrané firmy) 13. Prezentace studentů na zadané téma z oblasti etického řízení (např. analýza aplikace etického řízení a nástorjů u vybrané firmy)
- Literatura
- povinná literatura
- Caha, Z. a J. Urban, 2017. Etické řízení organizace. Od etického kodexu k etickému řízení. Lüdenscheid: RAM – Verlag. ISBN 978-3-942303-53-8.
- VANĚK, Jan a Miroslav SOMR. Etika a etiketa v podnikání : studijní skripta. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015. 113 s. ISBN 978-80-7468-083-0.
- doporučená literatura
- Caha, Z. a J. Urban, 2017. A Code of Ethics as an Organizational Management Tool and its Use in the Czech Republic. Lüdenscheid: RAM – Verlag. ISBN 78-3-942303-50-7.
- RIEGEL, K. A J., JANOUŠEK. Etika a psychologie v podnikání. Praha: Karolinum, 2006, 117 s. ISBN 80-246-1118-X. info
- DYTRT, Zdeněk. Etika v podnikatelském prostředí. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 196 s. ISBN 80-247-1589-9. info
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 21 Příprava na závěrečný test 16 16 prezentace seminární práce 5 5 seminární práce 10 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 5 Celkem: 57 57 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
seminární práce na zadané téma 20 %
prezentace seminární práce 10 % - Podmínky testu
- Seminární práce max. 20 bodů, prezentace seminární práce 10 bodů, test max. 70 bodů. Celkové hodnocení předmětu: seminární práce, prezentace seminární práce + test, pro zápočet je třeba získat minimálně 70 bodů.
- Informace učitele
- Tematické okruhy 1, 2, 9, 10, 11 naleznete v povinné publikaci: VANĚK, Jan a Miroslav SOMR. Etika a etiketa v podnikání : studijní skripta. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015. 113 s. ISBN 978-80-7468-083-0. Tematické okruhy 3,4,5,6,7,8 naleznete v povinné publikaci: Caha, Z. a J. Urban, 2017. Etické řízení organizace. Od etického kodexu k etickému řízení. Lüdenscheid: RAM – Verlag. ISBN 978-3-942303-53-8.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2017/EET