EET Etika a etiketa

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (přednášející)
doc. PhDr. Alena Hricová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc. (cvičící)
Ing. Marek Vokoun, Ph.D. (cvičící)
Bc. Michal Šuta (pomocník)
Garance
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
EET/D4: So 18. 11. 8:00–9:30 E4, 9:40–11:10 E4, 12:10–12:55 E4, J. Urban
EET/S01: Po 8:00–9:30 D516, M. Vokoun
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH(50) && MAX_PREZENCNICH(35)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 85 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/85, pouze zareg.: 0/85
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s důležitostí etického řízení v organizaci a se základními principy etického řízení organizace, a to včetně nástorjů etického řízení. Opomenuta nebude ani etická kultura organizace. Student se naučí získané poznatky rovněž aplikovat v praxi. V rámci předmětu si studenti osvojí i základní pojmy v oblasti etikety a naučí se pravidlům adekvátní komunikace ve firmě a komunikace s klientem.
Osnova
  • 1. Základní pojmy a teorie etiky v podnikání 2. Historie a současnost reflexe etické dimenze v ekonomii 1. Ekonomika a morálka, etika a role trhů, morální limity trhů 2. Podnikatelská etika a etický kodex organizace 3. Společenská odpovědnost firem 4. Etické řízení organizace 5. Corporate governance, compliance programy a compliance management 6. Nástroje etického řízení organizace 7. Etické řízení organizace a etická kultura organizace 8. Best practice etického managementu 9. Etiketa a základní pojmy v oblasti etikety 10. Edekvátní komunikace ve firmě 11. Pravidla komunikace s klientem 12. Prezentace studentů na zadané téma z oblsti etického řízení(např. analýza aplikace etického řízení a nástorjů u vybrané firmy) 13. Prezentace studentů na zadané téma z oblasti etického řízení (např. analýza aplikace etického řízení a nástorjů u vybrané firmy)
Literatura
    povinná literatura
  • Caha, Z. a J. Urban, 2017. Etické řízení organizace. Od etického kodexu k etickému řízení. Lüdenscheid: RAM – Verlag. ISBN 978-3-942303-53-8.
  • VANĚK, Jan a Miroslav SOMR. Etika a etiketa v podnikání : studijní skripta. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015. 113 s. ISBN 978-80-7468-083-0.
    doporučená literatura
  • Caha, Z. a J. Urban, 2017. A Code of Ethics as an Organizational Management Tool and its Use in the Czech Republic. Lüdenscheid: RAM – Verlag. ISBN 78-3-942303-50-7.
  • RIEGEL, K. A J., JANOUŠEK. Etika a psychologie v podnikání. Praha: Karolinum, 2006, 117 s. ISBN 80-246-1118-X. info
  • DYTRT, Zdeněk. Etika v podnikatelském prostředí. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 196 s. ISBN 80-247-1589-9. info
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 21
Příprava na závěrečný test1616
prezentace seminární práce55
seminární práce1010
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi265
Celkem:5757
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
seminární práce na zadané téma 20 %
prezentace seminární práce 10 %
Podmínky testu
Seminární práce max. 20 bodů, prezentace seminární práce 10 bodů, test max. 70 bodů. Celkové hodnocení předmětu: seminární práce, prezentace seminární práce + test, pro zápočet je třeba získat minimálně 70 bodů.
Informace učitele
Tematické okruhy 1, 2, 9, 10, 11 naleznete v povinné publikaci: VANĚK, Jan a Miroslav SOMR. Etika a etiketa v podnikání : studijní skripta. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015. 113 s. ISBN 978-80-7468-083-0. Tematické okruhy 3,4,5,6,7,8 naleznete v povinné publikaci: Caha, Z. a J. Urban, 2017. Etické řízení organizace. Od etického kodexu k etickému řízení. Lüdenscheid: RAM – Verlag. ISBN 978-3-942303-53-8.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, zima 2018.