N_DTM Dopravní telematika

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2016
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Garance
Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D.
Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra dopravy a logistiky – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_DTM/L2: So 12. 11. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, So 26. 11. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, So 10. 12. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4
N_DTM/P01: každý sudý čtvrtek 8:00–9:30 A1, každý sudý čtvrtek 9:40–11:10 A1
N_DTM/S01: každý sudý čtvrtek 11:25–12:55 H209, každý sudý čtvrtek 13:05–14:35 H209
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 60 ) && MAX_PREZENCNICH ( 30 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 90 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/90, pouze zareg.: 0/90
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou dopravní telematiky (inteligentní dopravní systémy a služby - ITS), která integruje informační a telekomunikační technologie s dopravním inženýrstvím za podpory ostatních souvisejících odvětví (ekonomika, teorie dopravy, systémové inženýrství, atd.) tak, aby se pro stávající dopravní infrastrukturu zajistily moderní systémy řízení dopravních a přepravních procesů. Absolvent umí aplikovat telematiku na silniční síti.
Osnova
  • 1. Objekt, účel, základní definice dopravní telematiky 2. Přepravní a logistické řetězce 3. Architektura dopravní telematiky 4. Kategorie a komponenty dopravní telematiky 5. Parametry přenosu pro dopravní telematiku 6. Vztah dopravní politiky a dopravní telematiky 7. Aplikace telematiky v multimodálních přepravách 8. Aplikace telepatických systémů v integrovaných dopravních systémech 9. Elektronické odbavovací systémy 10. Telematické informační systémy 11. Směrnice a další normativa EU a ČR v oblasti dopravní telematiky 12. Významné projekty dopravní telematiky 13. Jednotný systém dopravních informací, JDVM
Literatura
  • Svitek, M., Vlček, M., Borka, J. - Modelování systémů a procesů, ČVUT v Praze, Praha 2001, ISBN 80-01-02361-3.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
semestrální práce se závěrečnou prezentací 30 %
Podmínky testu
Pro prezenční formu studia: Semestrální práce s~obhajobou max. 30b. Závěrečný test - max. 70 body. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0. Pro kombinovanou formu studia: Semestrální práce max. 30b. Závěrečný test - max. 70 body. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, zima 2015, léto 2017, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, léto 2021.