M_POS Podniková strategie

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2016
Rozsah
8/0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (přednášející)
Ing. Bohdan Zronek (cvičící), prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (zástupce)
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR(CAP)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Student pochopí smysl a význam fungování podniku, důležitost strategického řízení a uplatnění těchto metod v praxi. Absolvent dokáže využít jednotlivé metody pro řízení podniku, zejména analýzy vnějšího a vnitřního prostředí (STEP analýza, Porterův model 5 sil, analýza konkurentů, analýza portfolia, SWOT analýza). Absolvent zná systém fungování v podniku, umí detailně rozpracovat strategii podniku a vybrat takovou strategii, která je pro podnik nejvhodnější.
Osnova
  • Řízení podniku, manažerské funkce
  • Změny v podnikatelském prostředí
  • Strategie řízení, strategie
  • Analýza vnějšího prostředí
  • STEP analýza, Porterův model 5 sil
  • Analýza konkurentů
  • Analýza vnitřního prostředí
  • Analýza portfolia
  • SWOT analýza
  • Formulace strategie
  • Výběr strategie
  • Implementace strategie
  • Strategie spolupráce
Literatura
    povinná literatura
  • TICHÁ, I. a J. HRON. Strategické řízení. 7. dotisk. Praha: ČZU, 2008. 235 s. ISBN 978-80-213-0922-7.
  • VÁCHAL, J. a P. PÁRTLOVÁ. Strategický management. 3. upravené vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-87278-30-7.
  • KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-453-8.
    doporučená literatura
  • LEDNICKÝ, V., 2006. Strategické řízení. Ostrava: Repronis. ISBN 80-7329-131-2.
  • DEDOUCHOVÁ, M., 2001. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
  • ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 172 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášku6598
Příprava na závěrečnou zkoušku6598
Účast na přednáškách78 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 12
Celkem:208208
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - ústní 100 %
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2020, léto 2022.