VŠTE:M_POS Podniková strategie - Informace o předmětu
M_POS Podniková strategie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2016
- Rozsah
- 8/0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (přednášející)
Ing. Bohdan Zronek (cvičící), prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (zástupce) - Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Master of Business Administration (program VŠTE, CZV)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Student pochopí smysl a význam fungování podniku, důležitost strategického řízení a uplatnění těchto metod v praxi. Absolvent dokáže využít jednotlivé metody pro řízení podniku, zejména analýzy vnějšího a vnitřního prostředí (STEP analýza, Porterův model 5 sil, analýza konkurentů, analýza portfolia, SWOT analýza). Absolvent zná systém fungování v podniku, umí detailně rozpracovat strategii podniku a vybrat takovou strategii, která je pro podnik nejvhodnější.
- Osnova
- Řízení podniku, manažerské funkce
- Změny v podnikatelském prostředí
- Strategie řízení, strategie
- Analýza vnějšího prostředí
- STEP analýza, Porterův model 5 sil
- Analýza konkurentů
- Analýza vnitřního prostředí
- Analýza portfolia
- SWOT analýza
- Formulace strategie
- Výběr strategie
- Implementace strategie
- Strategie spolupráce
- Literatura
- povinná literatura
- TICHÁ, I. a J. HRON. Strategické řízení. 7. dotisk. Praha: ČZU, 2008. 235 s. ISBN 978-80-213-0922-7.
- VÁCHAL, J. a P. PÁRTLOVÁ. Strategický management. 3. upravené vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-87278-30-7.
- KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-453-8.
- doporučená literatura
- LEDNICKÝ, V., 2006. Strategické řízení. Ostrava: Repronis. ISBN 80-7329-131-2.
- DEDOUCHOVÁ, M., 2001. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
- ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 172 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášku 65 98 Příprava na závěrečnou zkoušku 65 98 Účast na přednáškách 78 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 12 Celkem: 208 208 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - ústní 100 %
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2016/M_POS