VŠTE:MAR_a Marketing - Informace o předmětu
MAR_a Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2015
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící)
Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAR_a/D3: Ne 15. 11. 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, So 9. 1. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, K. Tišlerová
MAR_a/P01: St 8:00–9:30 B1, M. Slabá - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(65) && MAX_PREZENCNICH(200)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 265 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/265, pouze zareg.: 0/265 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování, atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu. Úspěšný absolvent prakticky řeší základní marketingové problémy (dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek, či službu), je schopen analyzovat nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce).
- Osnova
- 1. Úvod do předmětu, základní pojetí marketingu
- 2. Historický vývoj marketingu
- 3. Marketingový výzkum, segmentace
- 4. Kupní chování zákazníků
- 5. Marketingový mix - "4P"
- 6. Produkt - charakteristika, základní klasifikace, životní cyklus produktu
- 7. Cena - faktory ovlivňující tvorbu ceny, základní metody tvorby cen
- 8. Marketingová komunikace
- 9. Komunikační mix - reklama, podpora prodeje, public relations, osobní prodej, přímý marketing, event marketing, integrovaná komunikace
- 10. Distribuce - distribuční cesty, maloobchod, velkoobchod, fyzická distribuce
- 11. Nové trendy v marketingu
- 12. Internetový marketing - marketingový mix na internetu
- 13. Marketing služeb a neziskového sektor
- Literatura
- povinná literatura
- SLABÁ, Marie. Marketing : Studijní opora pro kombinované studium : Bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 145 s. ISBN 978-80-7468-013-7. info
- KOTLER, P. a G. ARMSTROG. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 864 s. ISBN 80-247-0513-3. info
- KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2
- BOUČKOVÁ, Jana. Základy marketingu. 3., nezměn. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6. Obsah info
- KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Základy marketingu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- doporučená literatura
- SKOŘEPA, Ladislav a Marek VOCHOZKA. Základy marketingu. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008, 101 s. ISBN 978-80-87278-01-7. info
- PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada, 2003, 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8. Obsah info
- KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
- KARLÍČEK, M., KRÁL, P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3541-2
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003. ISBN 80-247-0447-1
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
- SHERLEKAR, S. A, K. Nirmala PRASAD a S. J. Salvadore VICTOR. Principles of marketing. New Delhi: Himalaya Publishing House, 2010, 357 s. ISBN 978-93-5024-570-5. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6. info
- SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách : jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 183 s. ISBN 978-80-247-4819-1. info
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. info
- KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011, 203 s. Dostupné z: https://dx.doi.org/1-237-6. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na písemnou zkoušku 21 21 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 aktivita na hodinách 5 5 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 100 %
- Podmínky testu
- A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Celková klasifikace předmětu:
A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2015/MAR_a