HIK Historické konstrukce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2015
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je prezentace historických konstrukcí jako hodnotné součásti rekonstruovaných staveb. Absolvent předmětu umí posoudit hodnoty a stav historických konstrukcí a je schopen navrhnout a vyhodnotit způsoby jejich sanace.
Osnova
  • ­
  • Význam poznání historických konstrukcí ve stavební praxi, druhy historických konstrukcí
  • ­ ­
  • Historické zdivo, stěny
  • ­ ­
  • Kamenné zdivo a prvky, jejich koroze a sanace
  • ­ ­
  • Historické stropy a klenby
  • ­ ­
  • Historické krovy a střešní krytiny
  • ­ ­
  • Historické dlažby a podlahy
  • ­ ­
  • Historické výplně otvorů, schody a zábradlí
  • ­­
  • Historické omítky, nátěry, úpravy fasád a interiérů
  • ­ ­
  • Historická technická zařízení budov (vytápění, odpady, větrání)
  • ­ ­
  • Diagnostika historických konstrukcí
  • ­ ­
  • Sanace historických konstrukcí
  • ­ ­
  • Technologie lidové architektury
  • ­­
  • Technologie pro restaurování
  • ­ ­
  • Konkrétní příklady realizací
Literatura
    povinná literatura
  • HOLEČEK, J. , GIRSA, V. Projektování obnovy stavebních památek, 1. vydání, Praha 2008, ISBN 978-80-87104-34-7
    doporučená literatura
  • ŠKABRADA, J. Konstrukce historických staveb, 1. vydání, Argo, Praha, 2003, ISBN 80-7203-548-7
  • Náhradní obsah: LEWIS, Miles, Architectura: Elements of Architectural Style, 2008, ISBN 978-0-7641-6170-4
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál26 
Příprava na závěrečný test10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi42 
Celkem:780
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 50 %
seminární práce 20 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečný test (50 - 0) + body z~průběžného hodnocení - testů (30 - 0) + body za seminární práci (20 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.