HIK Historické konstrukce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2010
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petra Bednářová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je prezentace historických konstrukcí jako hodnotné součásti rekonstruovaných staveb. Výuka je zaměřena na poznání hodnoty a stavu historických konstrukcí a na způsoby jejich sanace.
Osnova
  • ­ -Význam poznání historických konstrukcí ve stavební praxi, druhy historických konstrukcí ­ -Historické zdivo, stěny ­ -Kamenné zdivo a prvky, jejich koroze a sanace ­ -Historické stropy a klenby a historické krovy a střešní krytiny ­ -Historické dlažby a podlahy ­ -Historické výplně otvorů, schody a zábradlí ­ -Historické omítky, nátěry, úpravy fasád a interiérů ­ -Historická technická zařízení budov (vytápění, odpady, větrání) ­ -Diagnostika historických konstrukcí ­ -Sanace historických konstrukcí ­ -Technologie lidové architektury ­ -Technologie pro restaurování ­ -Konkrétní příklady realizací
Literatura
    povinná literatura
  • ŠKABRADA, J. Konstrukce historických staveb. 1. vydání. Praha : Argo, 2003. ISBN 80-7203-548-7.
  • HOLEČEK, J. , GIRSA, V. Projektování obnovy stavebních památek. 1. vydání. Praha : Národní památkový ústav, ústřední pracoviště, 2008. ISBN 978-80-87104-34-7.
    doporučená literatura
  • PAVLÍK, M. a kol. Regenerace historických budov, sídel a krajiny, ochrana památek, 1. vydání. Praha : ČVUT, 1998.
  • MUK, J. Historické konstrukce I. 1. vydání, FA ČVUT, 1995.
  • MUK, J., HOŠEK, J. Omítky historických staveb. 1. vydání, Praha 1989 .
Organizační formy výuky
seminář
exkurze - odborná
Komplexní výukové metody
frontální výuka
projektová výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál26 
Příprava na závěrečný test10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi42 
Celkem:780
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 50 %
projekt - samostatný 50 %
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.