PRO_2 Projekt II obchod

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2011
Rozsah
0/2. 1 týden. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Věra Mulačová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PRO_2/K0: Ne 27. 11. 13:40–15:10 A1, 15:15–16:45 A1, 16:50–18:20 A1, 18:25–19:55 A1, 19:55–20:40 A1, So 10. 12. 13:40–15:10 A1, 15:15–16:45 A1, 16:50–18:20 A1, V. Mulačová, Kombinovaná forma
Předpoklady
( PRE_1 Projekt I ekonomika || PRM_1 Projekt I management )&& FORMA ( K )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Obsahem předmětu je aplikace vědomostí a dovedností získaných studiem obchodního podnikání a jejich využití při zpracování týmového projektu. Projektový týden je zařazen v průběhu semestru. Jeho cílem je komplexní přístup a pohled studenta na aktuální problematiku založení obchodní jednotky, prohlubování integrace vědomostí a dovedností z odborných předmětů, práva, marketingové komunikace a informatiky, aplikace dovednosti práce s odbornou literaturou a zákony i dovednost pracovat při zhotovení projektu s Internetem a firemními podklady. Velký důraz je kladen na dovednost studentů vyhodnotit výstupy a jejich prezentaci a obhajobu.
Osnova
  • ­1. Základní charakteristika obchodní jednotky.
  • ­2. Marketingová situační analýza.
  • ­3. Stanovení strategie obchodní jednotky - sortimentní, cenová, komunikační.
  • ­4. Skladba majetku obchodní jednotky.
  • ­5. Plánované provozní náklady.
  • ­6. Vývoj obratu a marží.
  • ­7. Vývoj nákladů obchodní jednotky.
  • ­8. Finanční řízení - plán invetic, řízení oběžného majetku, řízení likvidity.
  • ­9. Krátkodobý finanční plán - sestavení plánu cash flow pro počátek podnikání.
  • ­10. Optimalizace finančního plánu.
  • ­11. Vyhodnocení životaschopnosti projektu.
  • ­12. Zpracování podkladů pro prezentaci a její příprava.
  • ­13. Prezentace a obhajoba před kolektivem studentů.
Literatura
    doporučená literatura
  • Literatura a další zdroje doporučené pro předměty 1. – 4. semestru, zejména předmět Obchodní podnikání.
  • MULAČ, P., VÁCHAL, J. Obchodní podnikání I. České Budějovice : VŠTE, 2008. ISBN 987-80-903888-5-7.
    neurčeno
  • MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Projekt II Obchod : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 25 s. ISBN 978-80-87278-59-8. info
Organizační formy výuky
bloková výuka - tutoriál
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Prezentace a obhajoba projektu22
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2637
Zpracování projektu5050
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2615
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - skupinový 75 %
analýza dat 10 %
konzultace 5 %
Podmínky testu
Během zpracování projektu je povinná minimálně jedna konzultace týmu s~tutorem. Projekt je zpracován a odevzdán písemně v~elektronické formě prostřednictvím odevzdávárny IS VŠTE. VÝSLEDNÝ PROJEKT je prezentován a obhájen za aktivní účasti všech členů týmu před kolektivem studentů ve stanoveném termínu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015.