PRO_2 Projekt II obchod

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2011
Rozsah
1 týden. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Věra Mulačová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Petr Mulač, Ph.D. (cvičící)
Ing. Gabriela Mádlová (cvičící)
Ing. Martin Maršík, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
PRE_1 Projekt I ekonomika || PRM_1 Projekt I management
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Obsahem předmětu je aplikace vědomostí a dovedností získaných studiem obchodního podnikání a jejich využití při zpracování týmového projektu. Projektový týden je zařazen v průběhu semestru. Jeho cílem je komplexní přístup a pohled studenta na aktuální problematiku založení obchodní jednotky, prohlubování integrace vědomostí a dovedností z odborných předmětů, práva, marketingové komunikace a informatiky, aplikace dovednosti práce s odbornou literaturou a zákony i dovednost pracovat při zhotovení projektu s Internetem a firemními podklady. Velký důraz je kladen na dovednost studentů vyhodnotit výstupy a jejich prezentaci a obhajobu.
Osnova
  • ­1. Základní charakteristika obchodní jednotky.
  • ­2. Marketingová situační analýza.
  • ­3. Stanovení strategie obchodní jednotky - sortimentní, cenová, komunikační.
  • ­4. Skladba majetku obchodní jednotky.
  • ­5. Plánované provozní náklady.
  • ­6. Vývoj obratu a marží.
  • ­7. Vývoj nákladů obchodní jednotky.
  • ­8. Finanční řízení - plán invetic, řízení oběžného majetku, řízení likvidity.
  • ­9. Krátkodobý finanční plán - sestavení plánu cash flow pro počátek podnikání.
  • ­10. Optimalizace finančního plánu.
  • ­11. Vyhodnocení životaschopnosti projektu.
  • ­12. Zpracování podkladů pro prezentaci a její příprava.
  • ­13. Prezentace a obhajoba před kolektivem studentů.
Literatura
    doporučená literatura
  • Literatura a další zdroje doporučené pro předměty 1. – 4. semestru, zejména předmět Obchodní podnikání.
  • MULAČ, P., VÁCHAL, J. Obchodní podnikání I. České Budějovice : VŠTE, 2008. ISBN 987-80-903888-5-7.
    neurčeno
  • MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Projekt II Obchod : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 25 s. ISBN 978-80-87278-59-8. info
Organizační formy výuky
bloková výuka - tutoriál
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Prezentace a obhajoba projektu22
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2637
Zpracování projektu5050
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2615
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - skupinový 75 %
analýza dat 10 %
konzultace 5 %
Podmínky testu
Během zpracování projektu je povinná minimálně jedna konzultace týmu s~tutorem. Projekt je zpracován a odevzdán písemně v~elektronické formě prostřednictvím odevzdávárny IS VŠTE. VÝSLEDNÝ PROJEKT je prezentován a obhájen za aktivní účasti všech členů týmu před kolektivem studentů ve stanoveném termínu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015.