PRO_2 Projekt II obchod

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2010
Rozsah
1 týden. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Petr Mulač, Ph.D. (cvičící)
Ing. Věra Mulačová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavel Rousek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Vendula Simotová (cvičící)
Garance
Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
PRE_1 Projekt I ekonomika
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Obsahem předmětu je aplikace vědomostí a dovedností získaných studiem při zpracování týmového projektu. Projektový týden je zařazen v průběhu semestru a je zahájen exkurzemi ve vybraných firmách. Jeho cílem je komplexní přístup a pohled studenta na aktuální problematiku, prohlubování integrace vědomostí a dovedností z odborných předmětů, práva, komunikace, informatiky a jazyků, aplikace dovednosti práce s odbornou literaturou a zákony i dovednost pracovat při zhotovení projektu s Internetem a firemními podklady. Velký důraz je kladen na dovednost studentů vyhodnotit výstupy a jejich prezentaci v power-pointové podobě.
Osnova
  • ­1. Základní charakteristika obchodní jednotky.
  • ­2. Organizační struktura a řízení obchodní jednotky.
  • ­3. Typologie obchodní jednotky.
  • ­4. Analýza vnitřního a vnějšího prostředí.
  • ­5. Analýza konkurenčního prostředí.
  • ­6. Základní marketingová strategie.
  • ­7. Dispoziční řešení OJ.
  • ­8. Sortimentní analýza.
  • ­9. Merchandising , doplňkové služby.
  • ­10. Charakteristika forem prodeje v obchodní jednotce.
  • ­11. Zhodnocení nákupní atmosféry.
  • ­12. Popis frekvence zákazníků.
  • ­13. Prezentace a obhajoba před kolektivem studentů.
Literatura
    povinná literatura
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Projektový úkol, metodický materiál. Č. Budějovice : VŠTE, 2007.
    doporučená literatura
  • MULAČ, P., VÁCHAL, J. Obchodní podnikání I. České Budějovice : VŠTE, 2008. ISBN 987-80-903888-5-7.
  • Literatura a další zdroje doporučené pro předměty 1. – 4. semestru, zejména předmět Obchodní podnikání.
Organizační formy výuky
bloková výuka - tutoriál
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Prezentace a obhajoba projektu22
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2637
Zpracování projektu5050
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2615
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - skupinový 75 %
analýza dat 10 %
konzultace 5 %
Podmínky testu
Během zpracování projektu je povinná minimálně jedna konzultace týmu s~tutorem. Projekt je zpracován a odevzdán písemně v~elektronické formě prostřednictvím odevzdávárny IS VŠTE. VÝSLEDNÝ PROJEKT je prezentován a obhájen za aktivní účasti všech členů týmu před kolektivem studentů ve stanoveném termínu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015.