OBC Obchodní činnost

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2011
Rozsah
2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Věra Mulačová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martin Maršík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
OBC/K1: Po 3. 10. 16:20–17:50 B3, Po 21. 11. 14:45–16:15 B3, Po 5. 12. 17:55–19:25 B3, Po 12. 12. 14:45–17:50 B3, M. Maršík, Kombinovaná forma
OBC/K2: So 1. 10. 13:40–15:10 B1, 15:15–16:45 B1, So 26. 11. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 12:00–13:30 B1, V. Mulačová, Kombinovaná forma
OBC/P01: Po 9:55–11:25 B2, V. Mulačová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout základní znalosti o obchodním podnikání, jeho významu, činnostech a vývojových tendencích a vytvořit teoretické předpoklady pro studium aplikovaných navazujících předmětů.
Osnova
  • 1. Význam, vývoj a funkce obchodu.
  • 2. Obchodní kategorie.
  • 3. Právní formy obchodního podnikání.
  • 4. Úloha maloobchodu v ekonomice.
  • 5. Maloobchodní síť a její členění, druhy maloobchodních činností.
  • 6. Typologie maloobchodních jednotek.
  • 7. Postavení velkoobchodu, význam, provozní jednotky, nákupní velkoobchodní centrály.
  • 8. Retailing, vývojové tendence v maloobchodě.
  • 9. Kooperace v obchodním podnikání, horizontální a vertikální kooperace.
  • 10. Regionální nákupní střediska.
  • 11. Družstevní obchod, charakteristika a význam.
  • 12. Obchod a globalizace.
  • 13. Trvale udržitelný rozvoj v obchodě.
Literatura
    povinná literatura
  • MULAČ, Petr a Věra MULAČOVÁ. Obchodní činnost. České Budějovice: VŠTE, 2009, 34 s. ISBN 978-80-87278-11-6. info
  • MULAČ, Petr a Jan VÁCHAL. Obchodní podnikání I. 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2008, 52 s. ISBN 978-80-903888-4-0. info
    doporučená literatura
  • CIMLER, P. a D. ZADRAŽILOVÁ. Retail management. Praha: Management Press, 2008, 305 s. ISBN 978-80-7261-167-6. info
  • PRAŽSKÁ, L. a J. JINDRA. Obchodní podnikání. Retail management. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-059-7. info
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky6 
Příprava na tutoriál 22
Příprava na zkoušku1010
Seminární práce - esej na zadané téma1010
Tutoriál 10
Účast na přednáškách26 
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 80 %
esej 20 %
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2018, zima 2018.