VŠTE:INO_s Řízení inovací - Informace o předmětu
INO_s Řízení inovací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2025
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD. (cvičící)
- Garance
- Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- INO_s/A3: So 8. 3. 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, So 22. 3. 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, R. Kušnirová
INO_s/E4: So 8. 3. 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, So 22. 3. 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, R. Kušnirová
INO_s/P01: Čt 11:25–12:55 B1, R. Kušnirová
INO_s/Z4: So 8. 3. 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, So 22. 3. 9:40–11:10 I214P, 11:25–12:55 I214P, R. Kušnirová - Předpoklady
- OBOR(RLZp) || OBOR(RLZk) || OBOR(BPEp) || OBOR(BPEk) || OBOR(BSAk) || OBOR(BSAp)
Nejsou vyžadovány. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s inovacemi, typy a druhy inovací, novým pojetím inovačního procesu a inovačními metodami a jejich používáním v praxi. Předmět se zaměřuje na řízení tvůrčích projektů, kreativitu a tvořivost v inovačním procesu, kde lidský faktor sehrává důležitou roli. Cílem předmětu je přispět ke schopnosti studentů utvářet si představu o inovačních strategiích, o inovačním myšlení a rozvoji tvořivosti, které vedou k rozvoji inovačních a podnikatelských kompetencí.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. zná a vysvětlí inovace, druhy inovací a rozumí novému pojetí inovačního procesu
2. umí objasnit podstatu inovačního podnikání, pravidla efektivní inovace, cíle inovačního procesu a posoudit bariéry v inovačních procesech
3. rozumí principům strategického a operativního řízení inovací
4. umí analyzovat a zhodnotit kritéria inovačních projektů, inovační modely a jejich použití v praxi
5. zná úlohy vědecko-výzkumné činnosti v podniku - Osnova
- Přednášky:
- 1. Inovace, typy a druhy inovací.
- 2. Inovační strategie. Inovační techniky, popis a využití.
- 3. Inovační proces.
- 4. Inovační bariéry.
- 5. Řízení inovací z pohledu podnikové hierarchie.
- 6. Lidský faktor v procesu inovací.
- 7. Produktové inovace.
- 8. Inovace služeb.
- 9. Organizační a marketingové inovace.
- 10. Procesní inovace.
- 11. Financování inovací.
- 12. Měření a hodnocení inovací.
- 13. Inovační metody, popis a vyžití.
- Literatura
- povinná literatura
- KERZNER H. 2019. Innovation Project Management Methods, Case Studies, and Tools for Managing Innovation Projects. Velká Británie. Wiley. ISBN 9781119587293
- TIDD, J. et al. 2020. Managing Innovation Integrating Technological, Market and Organizational Change.Velká Británie. Wiley. ISBN 9781119713302
- VEBER J. et al., 2017. Management inovací. Praha. Management Press, Albatros Media a.s. ISBN 978-80-726-1424-0
- doporučená literatura
- Christensen, C. M. (2024). The Innovator's Dilemma, with a New Foreword: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Spojené státy americké: Harvard Business Review Press. ISBN9781647826765
- RANANUJAM, M., TACKE, G. (2016). Monetizing Innovation: How Smart Companies Design the Product Around the Price. Německo: Wiley, ISBN9781119240860
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 8 12 Příprava na přednášky 22 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 36 Příprava na závěrečný test 22 22 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Aplikace teoretických znalostí 30 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast.
Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou vykonávat z předmětu Řízení inovací pouze 100 bodový závěrečný test ve zkouškovém období. Studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat osobně nebo písemně vyučující předmětu Řízení inovací. V případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel.
Kombinovaná výuka probíhá formou výukových bloků, kde jsou studenti v přímém kontaktu s vyučujícím. V přímém kontaktu s vyučujícím jsou studenti nejen v rámci blokové výuky, ale i v konzultačních hodinách vypsaných pro studenty kombinované formy studia. Komunikaci se studentem doplňuje elektronická komunikace prostřednictvím elektronické pošty a přes informační systém školy (intranet).
Doplňkový studijní materiál: E-learning Podpora moderních trendů ve výuce s ohledem na Best practice - https://projectbestpractice.cz/cs/e-learning/ - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2025/INO_s