Z_RVP_an Rámcové vzdělávací programy

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2022
Rozsah
0/0/0. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Ing. Daniel Kučerka, PhD. (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (pomocník)
Garance
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Z_RVP_an/D01a: Ne 27. 3. 9:40–11:10 E7, 11:25–12:55 E7, So 30. 4. 14:50–16:20 E7, 16:30–18:00 E7, Z. Caha, D. Kučerka
Z_RVP_an/D01b: So 12. 3. 9:40–11:10 E4, 11:25–12:55 E4, So 7. 5. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, Z. Caha, D. Kučerka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Studující si osvojí realizační, diagnostické, reflektivní pedagogické kompetence, získají vědomosti a schopnosti zaměřené na vzdělávací programy, principy, pravidla pro vytváření školních vzdělávacích programů, výchozí etapy při jejich tvorbě, strukturu a postup tvorby školních vzdělávacích programů. Na základě získaných vědomostí a schopností jsou studující schopni zpracovat vzdělávací program.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu studující
- zná vzdělávací programy a dvouúrovňový model vzdělávacích programů;
- rozumí rámcovým vzdělávacím programům;
- rozumí školním vzdělávacím programům;
- ovládá tvorbu školních vzdělávacích programů;
- zná profil absolventa.
Osnova
  • 1. Vzdělávací programy. Dvouúrovňový model vzdělávacích programů. Rámcový vzdělávací program. Školní vzdělávací program. Uživatelé školního vzdělávacího programu. Důvody vytváření školních vzdělávacích programů, principy školních vzdělávacích programů a pravidla pro jejich zpracování.
  • 2. Výchozí etapy při tvorbě školního vzdělávacího programu. Analýza práce školy. Analýza požadavků a potřeb trhu práce. Analýza povolání.
  • 3. Základní pedagogické dokumenty. Učební plán. Profil absolventa.
  • 4. Tvorba charakteristiky školního vzdělávacího programu.
  • 5. Podmínky pro realizaci školního vzdělávacího programu. Podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • 6. Národní soustava kvalifikací a její využití v odborném vzdělávání.
  • 7. Národní soustava povolání a její využití v odborném vzdělávání.
  • 8. European Qualifications Framework – EQF. Europass.
Literatura
  • PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
  • TUREK, I., 2010. Didaktika. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-322-8.
  • KALHOUS, Z. a O. OBST, 2002. Školní didaktika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-253-X.
  • PODLAHOVÁ, L. et al., 2012. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4217-5.
  • BAJTOŠ, J., 2013. Didaktika vysokej školy. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-652-6.
  • DRAHOVZAL, J. et al., 1997. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido. ISBN 80-85931-35-4.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 100 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 100 bodů, tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 – 0): Z~100 – 70, X 69,99 – 30, N 29,99 – 0.
Informace učitele
V případě nesplnění povinné docházky bude nutno vypracovat „kompenzační práci“ dle pokynu vyučujícího předmětu.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, zima 2024, léto 2025.