M_POS Podniková strategie

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2022
Rozsah
8/0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA (přednášející)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (přednášející)
Garance
Ing. Kristýna Ludwigová
Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
M_POS/CCV: Rozvrh nebyl do ISu vložen. S. Hašková, J. Straková, M. Vochozka, CZV MBA
Předpoklady
OBOR(CAP)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Student pochopí smysl a význam fungování podniku, důležitost strategického řízení a uplatnění těchto metod v praxi. Absolvent dokáže využít jednotlivé metody pro řízení podniku, zejména analýzy vnějšího a vnitřního prostředí (STEP analýza, Porterův model 5 sil, analýza konkurentů, analýza portfolia, SWOT analýza). Absolvent zná systém fungování v podniku, umí detailně rozpracovat strategii podniku a vybrat takovou strategii, která je pro podnik nejvhodnější.
Výstupy z učení
Rozumí základním pojmům z oblasti strategického managementu (strategie, strategické řízení, paradigma a vývojové fáze strategického managementu). Umí charakterizovat jednotlivé fáze procesu strategického řízení. Zná zásady tvorby podnikových strategií. Rozumí zásadám strategické situační analýzy. Umí aplikovat základní metody pro hodnocení vnitřního a vnějšího podnikového prostředí (interní a externí strategické analýzy).
Osnova
  • Řízení podniku, manažerské funkce
  • Změny v podnikatelském prostředí
  • Strategie řízení, strategie
  • Analýza vnějšího prostředí
  • STEP analýza, Porterův model 5 sil
  • Analýza konkurentů
  • Analýza vnitřního prostředí
  • Analýza portfolia
  • SWOT analýza
  • Formulace strategie
  • Výběr strategie
  • Implementace strategie
  • Strategie spolupráce
Literatura
    povinná literatura
  • KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-453-8.
  • VÁCHAL, J. a P. PÁRTLOVÁ. Strategický management. 3. upravené vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-87278-30-7.
  • TICHÁ, I. a J. HRON. Strategické řízení. 7. dotisk. Praha: ČZU, 2008. 235 s. ISBN 978-80-213-0922-7.
    doporučená literatura
  • LEDNICKÝ, V., 2006. Strategické řízení. Ostrava: Repronis. ISBN 80-7329-131-2.
  • DEDOUCHOVÁ, M., 2001. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
  • ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 172 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9.
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky80 
Příprava na seminář/cvičení/tutoriál 139
Příprava na závěrečný test/závěrečný test5057
Účast na přednáškách78 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 12
Celkem:208208
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - ústní 100 %
Podmínky testu
Celkové hodnocení = ústní zkouška (100 – 0) : A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0
Další komentáře
Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2018, zima 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/M_POS