M_POS Podniková strategie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 8/0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA (přednášející)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (přednášející)
- Garance
- Ing. Kristýna Ludwigová
Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- M_POS/CCV: Rozvrh nebyl do ISu vložen. S. Hašková, J. Straková, M. Vochozka, CZV MBA
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
-
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Student pochopí smysl a význam fungování podniku, důležitost strategického řízení a uplatnění těchto metod v praxi. Absolvent dokáže využít jednotlivé metody pro řízení podniku, zejména analýzy vnějšího a vnitřního prostředí (STEP analýza, Porterův model 5 sil, analýza konkurentů, analýza portfolia, SWOT analýza). Absolvent zná systém fungování v podniku, umí detailně rozpracovat strategii podniku a vybrat takovou strategii, která je pro podnik nejvhodnější.
- Výstupy z učení
- Rozumí základním pojmům z oblasti strategického managementu (strategie, strategické řízení, paradigma a vývojové fáze strategického managementu).
Umí charakterizovat jednotlivé fáze procesu strategického řízení. Zná zásady tvorby podnikových strategií. Rozumí zásadám strategické situační analýzy. Umí aplikovat základní metody pro hodnocení vnitřního a vnějšího podnikového prostředí (interní a externí strategické analýzy).
- Osnova
- Řízení podniku, manažerské funkce
- Změny v podnikatelském prostředí
- Strategie řízení, strategie
- Analýza vnějšího prostředí
- STEP analýza, Porterův model 5 sil
- Analýza konkurentů
- Analýza vnitřního prostředí
- Analýza portfolia
- SWOT analýza
- Formulace strategie
- Výběr strategie
- Implementace strategie
- Strategie spolupráce
- Literatura
povinná literatura
- KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-453-8.
- VÁCHAL, J. a P. PÁRTLOVÁ. Strategický management. 3. upravené vydání. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. ISBN 978-80-87278-30-7.
- TICHÁ, I. a J. HRON. Strategické řízení. 7. dotisk. Praha: ČZU, 2008. 235 s. ISBN 978-80-213-0922-7.
doporučená literatura
- LEDNICKÝ, V., 2006. Strategické řízení. Ostrava: Repronis. ISBN 80-7329-131-2.
- DEDOUCHOVÁ, M., 2001. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
- ZUZÁK, Roman. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 172 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4008-9.
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál
konzultace
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita | Počet hodin za semestr |
Prezenční forma | Kombinovaná forma |
Příprava na přednášky | 80 | |
Příprava na seminář/cvičení/tutoriál | | 139 |
Příprava na závěrečný test/závěrečný test | 50 | 57 |
Účast na přednáškách | 78 | |
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi | | 12 |
Celkem: | 208 | 208 |
- Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - ústní 100 %
- Podmínky testu
- Celkové hodnocení = ústní zkouška (100 – 0) : A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět je zařazen také v obdobích
zima 2016,
zima 2018,
zima 2020.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/M_POS