RIN Řízení investic

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
4/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Filip Petrách, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D.
Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RIN/PX01: St 11:25–12:55 N214, St 13:05–14:35 N214, S. Hašková
RIN/SX01: Út 13:05–14:35 N006, F. Petrách
RIN/X01: So 27. 2. 11:25–12:55 A2, 13:05–14:35 A2, So 13. 3. 11:25–12:55 D616, 13:05–14:35 D616, So 17. 4. 13:05–14:35 D616, 14:50–16:20 D616, Ne 16. 5. 14:50–16:20 A1, 16:30–18:00 A1, S. Hašková
Předpoklady
Nejsou požadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu řízení investic je poskytnout studentům znalosti o jednotlivých fázích přípravy investičních projektů a řízení investic pohledem podnikatelské jednotky. Důraz bude kladen na praktické příklady na konkrétních podnikatelských jednotkách a jejich následné zhodnocení.
Výstupy z učení
Absolvent předmětu rozumí úloze finančního manažera v podniku, připravuje podklady pro realizaci investičních projektů, hodnotí možnosti financování investičních projektů z interních a externích zdrojů, optimalizuje investiční portfolio podniku, hodnotí efektivnost investic, predikuje budoucí vývoj příjmů investičního portfolia, snižuje a eliminuje investiční rizika, zpracovává auditorskou zprávu z vykonaného investičního a finančního auditu.
Osnova
  • 1. Proces přípravy a realizace investičních projektů 2. Financování investičních projektů 3. Hodnotící kritéria efektivnosti investičních projektů 4. Management rizik investičních projektů 5. Protiriziková opatření investičních projektů 6. Pravděpodobnostní přístupy k investičnímu rozhodování 7. Tvorba portfolia investic a jeho účel 8. Auditorská činnost investičních projektů 9. Informační zabezpečení auditorských procesů investic 10. Neúspěšnost a příčiny investičních projektů na konkrétním příkladu 11. Přínosy postauditů na konkrétním podnikatelské jednotce 12. Podnikatelský záměr 13. Podnikatelský záměr
Literatura
    povinná literatura
  • SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-274-8.
  • VOCHOZKA, Marek a Petr MULAČ. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. 570 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4372-1.
  • POLÁCH, Jiří. Reálné a finanční investice. V Praze: C.H. Beck, 2012. 263 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-436-0.
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 471 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3494-1.
    doporučená literatura
  • FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Investiční rozhodování a řízení projektů: jak připravovat, financovat a hodnotit projekty, řídit jejich riziko a vytvářet portfolio projektů. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 9788024732930.
  • FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2005. Expert (Grada). ISBN 80-247-0939-2.
  • SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4644-9.
  • VALACH, Josef. Investiční rozhodování a dlouhodobé financování. 2., přeprac. vyd. Praha: Ekopress, 2006, 465 s. ISBN 80-86929-01-9. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test12 
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál6532
Příprava na závěrečný test40160
Účast na přednáškách52 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Celkem:208208
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu se skládá z~průběžného hodnocení (30 – 0 bodů) a z~písemné zkoušky (70 – 0 bodů). Celková klasifikace je součtem bodů z~průběžného hodnocení a písemné zkoušky. Celková klasifikace předmětu, tj. body z~písemné zkoušky (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0 bodů): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Metody hodnocení: 1. průběžný test (max. 30 bodů) – informace o jeho formě a termínu bude studentům sdělena prostřednictvím hromadného emailu. 2. závěrečný test zahrnuje možnost získání max. 90 bodů (max. 70 bodů v rámci závěrečného testu + max. 20 bodů bonusových za zodpovězení/řešení bonusových otázek/úloh) – informace o jeho formě a termínu bude studentům sdělena prostřednictvím hromadného emailu.
Virtuální výuka: Výuka bude probíhat ve virtuálních třídách prostřednictvím Microsoft Teams.
Prezenční forma studia: Forma přednášek bude zprostředkována prezentacemi, které budou uložené v úložišti IS pod daným předmětem (Manipulace se studijními materiály). Semináře se uskuteční výhradně prostřednictvím Microsoft Teams. Obsahem seminářů je vyučujícím řízená forma procvičení tématu přednášky a zodpovězení dotazů studentů týkajících se obsahu přednášky a tématu semináře. Student má povinnost se přihlásit do virtuální učebny nejpozději do 15 minut od začátku výuky dle stanoveného rozvrhu; v případě technických potíží je student povinen se do následujícího dne omluvit vyučujícímu.
Kombinovaná forma: Forma přednášek bude zprostředkována prezentacemi, které budou uložené v úložišti IS pod daným předmětem (Manipulace se studijními materiály). V čase výukového bloku daného rozvrhem bude probíhat online konzultace otázek a problémů, které jsou předmětem přednášek daného bloku na základě dotazů studentů prostřednictvím Microsoft Teams. Počátek a délku online konzultace (v rámci daného výukového bloku) stanoví vyučující a tuto informaci sdělí studentům prostřednictvím hromadného emailu. Účast na výuce není pro studenta kombinované formy povinná.
Prezenční a kombinovaná forma studia: organizační pokyny týkající se průběhu výuky, online konzultací pro prezenční a kombinované studium, osobních konzultací, studijní literatury, zakončení předmětu aj., jsou předmětem úvodního tutoriálu (prezentace), který bude uložen v úložišti IS pod daným předmětem (Manipulace se studijními materiály).
V případě virtuální výuky nebude docházka u tohoto předmětu evidována. Účast na výuce v případě kontaktní výuky řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE).
Důležité informace lze nalézt v Opatření rektora: https://is.vstecb.cz/auth/do/vste/uredni_deska/1905433/opratreni_rektora_c_3_2021_k_organizaci_vyuky_v_ls_ar_2020_2021/?vysl=720632
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, zima 2021.