RIN Řízení investic

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2017
Rozsah
4/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Miroslav Škoda, PhD. (přednášející)
Ing. Marek Vokoun, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD. (cvičící)
Ing. Lukáš Polanecký (cvičící)
Ing. Marek Vokoun, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Miroslav Škoda, PhD.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RIN/A4: Ne 23. 4. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, 11:25–12:55 E1, So 29. 4. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, 11:25–12:55 E1, So 13. 5. 13:05–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, R. Kušnirová
RIN/P01: Čt 9:40–11:10 E1, Čt 11:25–12:55 E1, R. Kušnirová
RIN/S01: Čt 8:00–9:30 E4, R. Kušnirová
RIN/S02: Út 13:05–14:35 A2, R. Kušnirová
RIN/S03: Pá 8:00–9:30 E6, R. Kušnirová
RIN/S04: Pá 9:40–11:10 E6, R. Kušnirová
RIN/S06: St 14:50–16:20 A4, R. Kušnirová
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 240 ) && MAX_PREZENCNICH ( 240 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 480 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/480, pouze zareg.: 0/480
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu řízení investic je poskytnout studentům znalosti o jednotlivých fázích přípravy investičních projektů a řízení investic pohledem podnikatelské jednotky. Důraz bude kladen na praktické příklady na konkrétních podnikatelských jednotkách a jejich následné zhodnocení.
Osnova
  • 1. Proces přípravy a realizace investičních projektů 2. Financování investičních projektů 3. Hodnotící kritéria efektivnosti investičních projektů 4. Management rizik investičních projektů 5. Protiriziková opatření investičních projektů 6. Pravděpodobnostní přístupy k investičnímu rozhodování 7. Tvorba portfolia investic a jeho účel 8. Auditorská činnost investičních projektů 9. Informační zabezpečení auditorských procesů investic 10. Neúspěšnost a příčiny investičních projektů na konkrétním příkladu 11. Přínosy postauditů na konkrétním podnikatelské jednotce 12. Podnikatelský záměr 13. Podnikatelský záměr
Literatura
    povinná literatura
  • POLÁCH, Jiří. Reálné a finanční investice. V Praze: C.H. Beck, 2012. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-436-0.
  • SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-274-8.
  • VALACH, Josef. Investiční rozhodování a dlouhodobé financování. 2., přeprac. vyd. Praha: Ekopress, 2006, 465 s. ISBN 80-86929-01-9. info
    doporučená literatura
  • FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Investiční rozhodování a řízení projektů: jak připravovat, financovat a hodnotit projekty, řídit jejich riziko a vytvářet portfolio projektů. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 9788024732930.
  • SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 4., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4644-9.
  • FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2005. Expert (Grada). ISBN 80-247-0939-2.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu se skládá z~průběžného hodnocení (30 – 0 bodů) a z~písemné zkoušky (70 – 0 bodů). Celková klasifikace je součtem bodů z~průběžného hodnocení a písemné zkoušky. Celková klasifikace předmětu, tj. body z~písemné zkoušky (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0 bodů): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB).
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, zima 2021.