VŠTE:N_AJL_2 AJ odborný pro logistiku 2 - Informace o předmětu
N_AJL_2 Anglický jazyk odborný pro logistiku 2
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_AJL_2/PX01: Út 9:40–11:10 E5, D. Raušer
N_AJL_2/SX01: Čt 13:05–14:35 D616, D. Raušer - Předpoklady
- splnění požadavků a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1, ADP_2 a N_AJL_1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojit si profesně zaměřené cizojazyčné znalosti a také produktivní i receptivní dovednosti v různých oblastech dopravy a logistiky, včetně souvisejících gramatických pravidel, v souladu s deskriptorem úrovně B2 Společného evropského a referenčního rámce. Po úspěšném absolvování předmětu disponují studenti takovými jazykovými schopnostmi, že jsou schopni popsat odborně zaměřené situace, přesně určit podstatu myšlenky nebo problému a velmi dobře se projevovat jak v ústní, tak i v písemné komunikaci. Dále dokážou zaujmout různá stanoviska k problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova předmětu) a pomocí relevantních jazykových prostředků umí vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutovat o aktuálních událostech a trendech ve studovaném oboru a aplikovat své teoretické poznatky v praxi.
- Výstupy z učení
- Studentky/Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat. - Osnova
- 1. Plánování a zajištění dopravy. Možnosti dopravy.
- 2. Míry a rozměry.
- 3. Cenové nabídky.
- 4. Odesílání zboží. Označování.
- 5. Nakládání.
- 6. Zasílání.
- 7. Pokyny pro přepravu.
- 8. Skladování. Manipulační technika.
- 9. Části (oblasti) skladu.
- 10. Možnosti skladování a distribuce.
- 11. Dokumentace. Finance.
- 12. Pokyny pro dovoz. Způsoby (metody) plateb.
- 13. Opakování.
- Literatura
- povinná literatura
- GRUSSENDORF, M. English for Logistics, Student´s Book. Oxford: Oxford University Press, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
- doporučená literatura
- MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
- LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015.
- FRONEK, J. Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha: Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
- KOLEKTIV AUTORŮ. Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2009, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
- BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 40 74 Příprava na závěrečný test 54 70 Ústní projev 10 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 12 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- Pro denní studium: Ústní projev 30 %
Pro denní studium: Zkouškový test 70 %
Pro kombinované studium: Zkouškový test 100 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia:
Minimálně 70% účast na cvičeních. Absence v~rozsahu maximálně 30 % musí být omluvena a omluva musí být vyučujícím akceptována (důvodnost omluvy schvaluje vyučující).
Závěrečný test on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ (zde možno získat 0-70 bodů)
Kombinovaná forma studia:
Závěrečný test on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ (zde možno získat 0-100 bodů)
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70% (tj. 70 bodů).
Test je možné opakovat pouze při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30-69 bodů;
Nelze opakovat test při dosažení 0-29 bodů (v takovém případě uděleno hodnocení N=nezapočteno).
Poznámka: Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
Předmět je možno uznat pouze na základě doložení platného certifikátu mezinárodně uznávané zkoušky minimálně na úrovni B2 anebo dokladu o~absolvování podobného předmětu v~souladu s~podmínkami uvedenými v~anotaci.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na přednáškách a cvičeních povinná 70% účast.
Výuka bude probíhat online v reálném čase prostřednictvím MS Teams.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/N_AJL_2