N_AJL_2 Anglický jazyk odborný pro logistiku 2

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2019
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PaedDr. Ľubica Varečková, PhD. (přednášející)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jan Gregor, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
PaedDr. Ľubica Varečková, PhD.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AJL_2/L5: So 16. 2. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, So 16. 3. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, So 13. 4. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, D. Studenovský
N_AJL_2/P01: každé liché pondělí 8:00–9:30 B5, každé liché pondělí 14:50–16:20 B5, Ľ. Varečková
N_AJL_2/S01: Čt 8:00–9:30 E4, D. Raušer
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1, ADP_2 a N_AJL_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z oblasti dopravy a přepravy včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B2 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, je schopen se velmi dobře vyjadřovat jak v ústní, tak písemné komunikaci. Absolvent dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova níže). Pomocí relevantních jazykových prostředků je schopen vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutuje o aktuálních událostech a trendech ve svém oboru a aplikuje své teoretické poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti/ky schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat;
Osnova
  • 1) Plánování a zajištění dopravy a Možnosti dopravy.
  • 2) Míry a rozměry.
  • 3) Cenové nabídky.
  • 4) Odesílání zboží a Označování.
  • 5) Nakládání.
  • 6) Poradenství pří odesílání.
  • 7) Pokyny pro přepravu.
  • 8) Skladování a Manipulační technika.
  • 9) Části (oblasti) skladu.
  • 10) Současné možnosti skladování.
  • 11) Dokumentace a finance.
  • 12) Pokyny pro dovoz. Způsoby plateb.
  • 13) Opakování.
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M. English for Logistics, Student´s Book. Oxford: Oxford University Press, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015.
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2009, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
  • MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
  • FRONEK, J. Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha: Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
  • BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
cvičení
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál4874
Příprava na závěrečný test4670
Příprava na ústní prezentaci10 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2612
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
Pro denní studium: Prezentace / Ústní projev 30 %
Pro denní studium: Zkouškový test 70 %
Pro kombinované studium: a) Prezentace / Ústní projev 30%. b) Zkouškový test 70%
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu pro studenty/ky denního i kombinovaného studia:

- body z~Průběžného hodnocení: možno získat 0 - 30 bodů;

- body za Test: možno získat 0 - 70 bodů;

A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0. - vyžadují se znalosti na úrovni B2 (podle SERR pro jazyky) nejen podle učebnice, ale obecné znalosti na požadované úrovni.

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021.