VŠTE:N_AJL_2 AJ odborný pro logistiku 2 - Informace o předmětu
N_AJL_2 Anglický jazyk odborný pro logistiku 2
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_AJL_2/L6: So 7. 3. 14:50–16:20 A6, 16:30–18:00 A6, So 21. 3. 8:00–9:30 A6, 9:40–11:10 A6, Ne 29. 3. 11:25–12:55 A7, 13:05–14:35 A7, D. Studenovský
N_AJL_2/P01: Út 11:25–12:55 B5, D. Raušer
N_AJL_2/S01: Út 13:05–14:35 B5, D. Raušer - Předpoklady
- doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1, ADP_2 a N_AJL_1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z oblasti dopravy a přepravy včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B2 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, je schopen se velmi dobře vyjadřovat jak v ústní, tak písemné komunikaci. Absolvent dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova níže). Pomocí relevantních jazykových prostředků je schopen vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutuje o aktuálních událostech a trendech ve svém oboru a aplikuje své teoretické poznatky v praxi.
- Výstupy z učení
- Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat; - Osnova
- 1) Plánování a zajištění dopravy a Možnosti dopravy.
- 2) Míry a rozměry.
- 3) Cenové nabídky.
- 4) Odesílání zboží a Označování.
- 5) Nakládání.
- 6) Poradenství pří odesílání.
- 7) Pokyny pro přepravu.
- 8) Skladování a Manipulační technika.
- 9) Části (oblasti) skladu.
- 10) Současné možnosti skladování.
- 11) Dokumentace a finance.
- 12) Pokyny pro dovoz. Způsoby plateb.
- 13) Opakování.
- Literatura
- povinná literatura
- GRUSSENDORF, M. English for Logistics, Student´s Book. Oxford: Oxford University Press, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
- doporučená literatura
- BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
- FRONEK, J. Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha: Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
- KOLEKTIV AUTORŮ. Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2009, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
- MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
- LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015.
- Organizační formy výuky
- seminář
cvičení - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 52 64 Příprava na závěrečný test 40 60 Příprava na ústní prezentaci 10 18 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 12 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
prezentace 30 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu pro studenty denního i kombinovaného studia:
body za Průběžné hodnocení: možno získat 0 - 30 bodů;
body za Závěrečný test: možno získat 0 - 70 bodů;
započteno=pouze po dosažení bodového součtu z~Průběžného hodnocení a Závěrečného testu v~rozmezí 70 – 100 bodů;
možnost opakovat test: při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30 - 69,99 bodů;
nezapočteno (a nelze opakovat test): 0 - 29,99 bodů.
Poznámka: Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice). Předmět je možno uznat pouze na základě předložení platného certifikátu mezinárodně uznávané zkoušky minimálně na úrovni B2 nebo dokladu o~absolvování předmětu se shodnou anotací a osnovou.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/N_AJL_2