N_AJL_2 Anglický jazyk odborný pro logistiku 2

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2020
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AJL_2/L6: So 7. 3. 14:50–16:20 A6, 16:30–18:00 A6, So 21. 3. 8:00–9:30 A6, 9:40–11:10 A6, Ne 29. 3. 11:25–12:55 A7, 13:05–14:35 A7, D. Studenovský
N_AJL_2/P01: Út 11:25–12:55 B5, D. Raušer
N_AJL_2/S01: Út 13:05–14:35 B5, D. Raušer
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1, ADP_2 a N_AJL_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z oblasti dopravy a přepravy včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B2 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, je schopen se velmi dobře vyjadřovat jak v ústní, tak písemné komunikaci. Absolvent dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova níže). Pomocí relevantních jazykových prostředků je schopen vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutuje o aktuálních událostech a trendech ve svém oboru a aplikuje své teoretické poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat;
Osnova
  • 1) Plánování a zajištění dopravy a Možnosti dopravy.
  • 2) Míry a rozměry.
  • 3) Cenové nabídky.
  • 4) Odesílání zboží a Označování.
  • 5) Nakládání.
  • 6) Poradenství pří odesílání.
  • 7) Pokyny pro přepravu.
  • 8) Skladování a Manipulační technika.
  • 9) Části (oblasti) skladu.
  • 10) Současné možnosti skladování.
  • 11) Dokumentace a finance.
  • 12) Pokyny pro dovoz. Způsoby plateb.
  • 13) Opakování.
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M. English for Logistics, Student´s Book. Oxford: Oxford University Press, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
  • FRONEK, J. Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha: Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2009, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
  • MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
  • LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál5264
Příprava na závěrečný test4060
Příprava na ústní prezentaci1018
Závěrečný test11
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2612
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
prezentace 30 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu pro studenty denního i kombinovaného studia:

body za Průběžné hodnocení: možno získat 0 - 30 bodů;

body za Závěrečný test: možno získat 0 - 70 bodů;

započteno=pouze po dosažení bodového součtu z~Průběžného hodnocení a Závěrečného testu v~rozmezí 70 – 100 bodů;

možnost opakovat test: při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30 - 69,99 bodů;

nezapočteno (a nelze opakovat test): 0 - 29,99 bodů.

Poznámka: Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice). Předmět je možno uznat pouze na základě předložení platného certifikátu mezinárodně uznávané zkoušky minimálně na úrovni B2 nebo dokladu o~absolvování předmětu se shodnou anotací a osnovou.

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021.