NCJ_2a Německý jazyk II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Eva Hořínková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NCJ_2a/E1: Ne 28. 3. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, Ne 18. 4. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, Ne 2. 5. 16:30–18:00 B4, 18:10–19:40 B4, E. Hořínková
NCJ_2a/S09: Út 8:00–9:30 N007, Čt 8:00–9:30 N007, M. Lavičková
Předpoklady
Absolvování kurzu ACJ_1a, úroveň A1 dle SERR.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni A2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky a další postupný rozvoj komunikačních dovedností. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí a komunikačních dovedností spojených se schopností konverzovat na všeobecné téma.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech
2. rozumí jednoduchým textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci
3. zapojí se do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života
4. vypráví krátký příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vylíčí své reakce
5. napíše jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají
Osnova
  • Semináře
  • 1. Volný čas.
  • 2. Řadové číslovky. Další druhy číslovek.
  • 3. Časové údaje.
  • 4. Zdraví.
  • 5. Perfektum slabých sloves.
  • 6. Významy slovesa werden. Porušování větného rámce.
  • 7. Perfektum pomocných sloves sein, haben a werden.
  • 8. Móda.
  • 9. Stupňování příslovcí. Příslovce (dort)hin a (hier)her.
  • 10. Stupňování přídavných jmen.
  • 11. Oblékání.
  • 12. Skloňování stupňovaných přídavných jmen.
  • 13. Nakupování.
  • 14. Životopis.
  • 15. Préteritum pomocných, slabých a způsobových sloves.
  • 16. Perfektum způsobových sloves.
  • 17. Studium.
  • 18. Préteritum a perfektum silných sloves.
  • 19. První skupina silných sloves ei – ie – ie.
  • 20. Výchova, vzdělávání.
  • 21. Infinitiv s zu.
  • 22. Zaměstnání.
  • 23. Druhá skupina silných sloves ie – o – o.
  • 24. Třetí skupina silných sloves a – u/ie/ – a.
  • 25. Zpodstatnělá přídavná jména.
  • 26. Ústní projev. (Lekce 9-14)
Literatura
    povinná literatura
  • FISCHER-MITZIVIRIS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAOU, 2009. So geht's noch besser zum ZD: Prüfungsvorbereitung Zertifikat Deutsch B1: Testbuch. Stuttgart: Klett. ISBN 978-3-12-675572-6.
  • HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
    doporučená literatura
  • CAHA, Z., 2013. Německý jazyk první. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
  • CAHA, Z., 2010. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-87278-36-9.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžné hodnocení5 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2655
Příprava na závěrečný test2032
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
Průběžné hodnocení: 30 bodů (tj. 30 %, z~toho 25 bodů ústní zkoušení v~průběhu semestru a 5 bodů písemný projev v~průběhu semestru na téma zadané učitelem) - prezenční forma studia 30 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - prezenční forma 70 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - kombinovaná forma 100 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia:

Hodnocení pro denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.

Průběžné hodnocení:

Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení, 5 % písemný projev)

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 70 %

Kombinovaná forma studia:

Hodnocení pro kombinované studium se skládá ze závěrečného hodnocení. Celková klasifikace předmětu pro studenty kombinovaného studia, tj. body za test (100 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 100 %

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude plněná, bude student automaticky klasifikován „F“ resp. „N“.

Informace učitele
Výuka bude probíhat online v reálném čase prostřednictvím MS Teams.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.