SBP Seminář k bakalářské práci

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
Ing. Lukáš Polanecký (cvičící)
doc. PhDr. František Stellner, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Markéta Kubová
Dodavatelské pracoviště: Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SBP/X01: Út 6. 3. 8:00–9:30 D102L, 9:40–11:10 D102L, I. Kmecová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem semináře je získání znalostí a návyků vědecké odborné práce. Absolvent kurzu je schopen zvládnout technicky práci na odborných textech – strukturu textu, sběr dat, vyhodnocení dat a jejich prezentaci v samotném odborném textu, dokáže sestavit formálně správnou prezentaci a zásady vědecké odborné práce umí využít při psaní studentských prací.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
popíše problematiku související s tématem kvalifikační práce,
obhájí teoretické podklady a vytvoří závěry práce,
aplikuje pokročilé vědecké metody,
vyhodnotí a zpracuje experimentální měření,
zpracuje vědecký projekt.
je schopen nezávislé tvůrčí a výzkumné činnosti
umí zpracovat návrh zadání a osnovy kvalifikační práce
umí formulovat výzkumné otázky, hypotézy, vyhledat metody a aplikovat je
dokáže shromáždit data a připravit je na analýzu a vyhodnocení
umí prezentovat a obhájit kvalifikační práci
Osnova
  • 1.Výběr tématu odborného textu (seminární práce), struktura textu.
  • 2.Práce s literaturou, rešerše. 3. Citace, citační norma. 4. Struktura práce 5. Výzkumná otázka, hypotéza.
  • 6.Sběr dat, metody hodnocení dat.
  • 7.Formální úprava odborných textů.Zpracování odborného textu.
  • 8.-13.Opakování. Prezentace výsledků studentských prací
Literatura
    povinná literatura
  • VOCHOZKA, M., STELLNER, F. et al., 2016. Metodika odborné práce. 2. dopl. a rozš. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-108-0.
    doporučená literatura
  • HENDL, J. a J. REMR, 2017. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • DERNTL, M., 2014. Basics of research paper writing and publishing, in: Int. J. Technology Enhanced Learning, 6(2), 105-123, dostupné z: http://dbis.rwth-aachen.de/~derntl/papers/misc/paperwriting.pdf
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál622
Vypracování seminární práce2020
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 30 %
projekt - samostatný 70 %
Podmínky testu
Maximální počet bodů z~obou částí je 100. Pro získání zápočtu je nutné získat alespoň 70 bodů. Body jsou získávány dohromady z~projektu (max. 70 b.)a ústní prezentace (max. 30 b.).
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2019.