VŠTE:PAR_a Poruchy a rekonstrukce - Informace o předmětu
PAR_a Poruchy a rekonstrukce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2017
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Václav Kupilík, CSc. (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící) - Garance
- doc. Dr. Ing. Luboš Podolka
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PAR_a/K11: So 4. 3. 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, So 11. 3. 14:50–16:20 B5, 16:30–18:00 B5, 18:10–19:40 B5, So 6. 5. 16:30–18:00 B5, 18:10–19:40 B5, V. Kupilík
PAR_a/P01: Po 13:05–14:35 A7, L. Podolka
PAR_a/S01: Čt 9:40–10:25 A3, B. Pelánková - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(60) && MAX_PREZENCNICH(36)
Doporučuje se znalost z oblasti:
a)stavebních hmot (mít znalosti o struktuře a základních vlastnostech stavebních hmot a jejich využití),
b)pozemního stavitelství (mít znalosti o spodní stavbě a její vazbě na geologické a hydrogeologické parametry podloží; mít znalosti o svislých a vodorovných nosných konstrukcích pozemních staveb; mít znalosti o kompletačních konstrukcích pozemních staveb, jejich interakci s nosnou konstrukcí a nejčastějších vadách a poruchách),
c)stavební mechaniky, pružnosti a pevnosti (mít znalosti o silovém a momentovém působení; mít představu o zákonitostech rovnováhy těles a jejich soustav; mít znalosti o řešení napjatosti a deformace prutů a desek),
d)stavební fyziky (mít znalosti o tepelných mostech, vnitřních povrchových teplotách, difuzi a kondenzaci vodní páry),
e)betonových a zděných konstrukcí (mít znalosti o betonových směsích a faktorech ovlivňujících jejich vlastnosti; mít znalosti z oblasti návrhu betonových prvků a zděných konstrukcí),
f)kovových a dřevěných konstrukcí (mít znalosti z návrhu prvků dřevěných a kovových konstrukcí a chápat vazby mezi stavební mechanikou a návrhem těchto prvků),
g)mechaniky zemin a geologie (mít znalosti o složení zemin a hornin a jejich mechanických vlastnostech; mít představu o napětí a deformaci v zeminách). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je získání komplexních teoretických znalostí a praktických dovedností z oblasti rekonstrukcí, adaptací budov a jednotlivých konstrukcí.
Po úspěšném absolvování předmětu student:
a) dokáže charakterizovat vady a poruchy staveb,
b) student zná, jak se provádí průzkum a hodnocení stavebně technického stavu objektu. - Osnova
- 1. Základní pojmy, vývoj stavebního práva v Čechách a na Moravě.
- 2. Stavebně historický a technický průzkum objektů a následná analýza.
- 3. Zakládání historických zděných budov. Charakteristické poruchy základových konstrukcí.
- 4. Rekonstrukce a sanace základových konstrukcí, zlepšování vlastností základových zemin.
- 5. Charakteristické poruchy nosných stěn a pilířů, statické působení.
- 6. Rekonstrukce a opravy svislých nosných konstrukcí.
- 7. Rekonstrukce a opravy vodorovných nosných konstrukcí, charakteristika vad a poruch.
- 8. Dřevěné stropní konstrukce historických budov, poruchy, biodegradace.
- 9. Poruchy a rekonstrukce dřevěných krovů.
- 10. Průzkum, diagnostické metody a hodnocení stavu kleneb, rekonstrukce a sanace zděných kleneb.
- 11. Rekonstrukce a opravy schodišť, charakteristika vad a poruch.
- 12. Sanace a rekonstrukce betonových konstrukcí.
- 13. Rekonstrukce a opravy v panelových domech.
- Literatura
- povinná literatura
- VLČEK, M. Poruchy a rekonstrukce staveb, 3. vyd.. Brno, ERA, 2006. ISBN:80-7366-073-3
- VLČEK, M., BENEŠ, P. Poruchy a rekonstrukce staveb II. Brno, ERA Group, 2005. ISBN: 80-7336-013-X
- doporučená literatura
- MAKÝŠ, O. Technologie a renovace budov. Bratislava, JAGA, 2004. ISBN: 80-8076-006-3
- WITZANY, J. Konstrukce pozemních staveb 80: Poruchy a rekonstrukce staveb – 2 díl. ČVUT, Praha,1995. ISBN: 80-01-01310-3
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Řešení problému
Solution of a problem
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na písemnou zkoušku 13 13 Příprava na přednášky 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 35 Vypracování seminárních prací 16 16 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 14 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
2 seminární práce 30 % - Podmínky testu
- Termín pro odevzdání zkonzultované první seminární práce je 7. a druhé práce 13. týden výuky. Bez odevzdání zkonzultovaných (uznaných)obou seminárních prací není možné se přihlásit ke zkoušce. Předmět je ukončen závěrečným testem. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2017/PAR_a