VŠTE:OBP_2 Obchodní podnikání II - Informace o předmětu
OBP_2 Obchodní podnikání II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2017
- Rozsah
- 2/2/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OBP_2/CCV: Ne 9. 4. 8:00–14:35 A1, Ne 21. 5. 8:00–13:50 A1, R. Švec
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Předpokladem jsou znalosti předmětu Obchodní činnost a Obchodní podnikání I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku - kombinovaná forma (program VŠTE, EM)
- Ekonomika podniku - kombinovaná forma (program VŠTE, EM, směr Management dopravy a přepravy)
- Ekonomika podniku - kombinovaná forma (program VŠTE, EM, směr Obchodní podnikání)
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM, směr Finance a účetnictví)
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM, směr Finanční řízení a pojišťovnictví a bankovnictví)
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM, směr Logistika a management)
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM, směr Management dopravy a přepravy)
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM, směr Marketing)
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM, směr Obchodní podnikání)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Student získá teoretické znalosti o strategickém řízení obchodních firem a o podstatě, významu, nástrojích a operacích v mezinárodním obchodě. Úspěšný student bude schopen aplikovat marketingové znalosti v obchodní činnosti, analyzovat hlavní podnikatelská rizika v této oblasti, zpracovat zahraničně obchodní kalkulaci a posuzovat výhodnost zahrančině-obchodních operací. Student si rozšiřuje znalosti a dovednosti při vyhledávání informací, jejich zpracování a ústní a elektronické prezentaci. Je schopen pracovat v týmu při řešení konkrétních problémů řízení obchodní jednotky nebo obchodní operace.
- Osnova
- 1. Marketing v obchodě a službách.
- 2. Současná role značek v obchodním podnikání.
- 3. Vliv informatiky na řízení obchodní firmy, elektronické obchodování.
- 4. Organizování v obchodních firmách, Strategické řízení obchodních firem
- 5. Rizika v obchodní činnosti a jejich řízení.
- 6. Mezinárodní obchod, podstata, význam.
- 7. Zahraničně-obchodní politika, světový obchod.
- 8. Ekonomická integrace a obchod, EU - vnitřní a vnější obchod.
- 9. Vnější obchodní vztahy ČR.
- 10. Základní operace a techniky obchodování na zahraničních trzích.
- 11. Logistika v mezinárodním a tuzemském obchodě.
- 12. Kupní smlouva v mezinárodním obchodě.
- 13. Specifika mezinárodního marketingu.
- Literatura
- povinná literatura
- MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ a Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4. info
- MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 73 s. ISBN 978-80-87278-58-1. info
- doporučená literatura
- SVATOŠ, M. Zahraniční obchod. Praha: Grada Publishing, 2009, 368 s. ISBN 978-80-247-2708-0. info
- o MACHKOVÁ, H., ČERNOHLÁVKOVÁ, E., SATO, A. a kol. Mezinárodní obchodní operace. 4. aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-1590-2
- o CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. a kol. Retail management. Praha : Management Press, 2008. 305 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
- ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. . Praha : Grada Publishing, 2009. 240 s. ISBN 978-80-247-1590-2
- o BENEŠ, V. a kol. Zahraniční obchod. Praha : Grada Publishing, 2004. 328 s. ISBN 80-247-0558-3.
- o PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Retail management. Praha : Management Press, 2002. 874 s. ISBN 80-7261-059-7.
- BERMAN, Barry a Joel R. EVANS. Retail management : a strategic approach. 11th ed. Boston ; London : Pearson/Prentice Hall, 2010, 654 s. ISBN 978-0-13-608758-8. info
- TIWARI, R. Retail Management, Retail Concepts and Practices (EBOOK). Mumbai: Himalaya Publishing House, 2009, 220 s. ISBN 978-93-5024-394-7. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace
přednáškové cvičení - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Práce na týmovém projektu a jeho prezentaci 22 22 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 7 45 Příprava na závěrečný test 22 22 Výzkum z oblasti obchodního podnikání 78 78 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 14 15 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
prezentace 10 %
projekt - skupinový 20 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu:
- body za týmový projekt (0 - 30%) 0 - 30 bodů
- body za závěrečný test (0 - 70%) 0 - 70 bodů
Výsledná známka: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Organizační pokyny k předmětu:
Přednášky pro denní studium:
Významně doporučujeme účast na přednáškách, probírány jsou novinky a zajímavosti se studované oblasti z problematicky dohledatelných, často zahraničních zdrojů.
Semináře pro denní studium:
- Prvních 7 týdnů výuky probíhá formou seminářů (povinná docházka, účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast, tzn. student může chybět na max. dvou cvičeních.
- V dalších 4 týdnech studenti zpracovávají týmový projekt a mohou konzultovat průběh zpracování projektu výhradně s cvičícím své seminární skupiny. Projekt je zpracován a odevzdán písemně v elektronické formě prostřednictvím odevzdávárny IS VŠTE v MS Word, a to do konce 10. výukového týdne semestru. Stejně tak je odevzdána prezentace v MS PowerPoint do stejného data.
- Projekt je prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím (poslední dva týdny semestru.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Tutoriály pro kombinované studium:
- Studentům je doporučován tutoriály navštěvovat, je dovysvětlována aktuální problematiky, která doplňuje obsah předepsané literatury
- studenti zpracovávají semestrální projekt, který se odevzdává elektronicky pomocí odevzdávárny do data stanoveného vyučujícím na prvním tutoriálu.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB(Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2017/OBP_2