VŠTE:OBP_2 Obchodní podnikání II - Informace o předmětu
OBP_2 Obchodní podnikání II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2014
- Rozsah
- 2/2. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Lukáš Kučera (cvičící)
- Garance
- Ing. Lukáš Kučera
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OBP_2/CAP: So 26. 4. 8:00–11:10 A7, So 10. 5. 8:00–11:10 A7, So 17. 5. 8:00–10:35 A7, Ne 18. 5. 8:00–11:10 A7, L. Kučera, výuka ve zkráceném kurzu v rámci CŽV
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Předpokladem jsou znalosti předmětu OBP_1 Obchodní podnikání I - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Student získá teoretické znalosti o strategickém řízení obchodních firem a o podstatě, významu, nástrojích a operacích v mezinárodním obchodě. Úspěšný student bude schopen aplikovat marketingové znalosti v obchodní činnosti, analyzovat hlavní podnikatelská rizika v této oblasti, zpracovat zahraničně obchodní kalkulaci a posuzovat výhodnost zahrančině-obchodních operací. Student si rozšiřuje znalosti a dovednosti při vyhledávání informací, jejich zpracování a ústní a elektronické prezentaci. Je schopen pracovat v týmu při řešení konkrétních problémů řízení obchodní jednotky nebo obchodní operace.
- Osnova
- Tématické okruhy přednášek:
- 1. Mezinárodní obchod, podstata, význam.
- 2. Zahraničně-obchodní politika, světový obchod.
- 3. Ekonomická integrace a obchod, EU - vnitřní a vnější obchod.
- 4. Vnější obchodní vztahy ČR.
- 5. Základní operace a techniky obchodování na zahraničních trzích.
- 6. Kupní smlouva v mezinárodním obchodě.
- 7. Logistika v mezinárodním a tuzemském obchodě.
- 8. Marketing v obchodě a službách.
- 9. Specifika mezinárodního marketingu.
- 10. Rizika v obchodní činnosti a jejich řízení.
- 11. Vliv informatiky na řízení obchodní firmy, elektronické obchodování.
- 12. Organizování v obchodních firmách.
- 13. Strategické řízení obchodních firem.
- Tematické okruhy seminářů:
- 1. Metody práce na semináři, význam ZO, měnový kurs.
- 2. Finanční specifika ZO, Incoterms 2010, platební nástroje v ZO
- 3. Kalkulace nákladů v zahraničním obchodě.
- 4. Dovozní kalkulace.
- 5. Vývozní kalkulace.
- 6. Průběžný test.
- 7. Analýza současné zahraničně-obchodní politiky ČR.
- 8. Trh EU, mezinárodní organizace v obchodě.
- 9. Marketing obchodních jednotek, význam značky.
- 10. Řízení rizik v obchodní činnosti.
- 11. Elektronické obchodování.
- 12. Analýza organizačních struktur v obchodě.
- 13. Současné vývojové trendy, globalizace obchodu
- Literatura
- povinná literatura
- MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ a Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4. info
- MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 73 s. ISBN 978-80-87278-58-1. info
- doporučená literatura
- o SVATOŠ, M. a kol. Zahraniční obchod. Praha : Grada Publishing, 2009. 368 s. ISBN
- o MACHKOVÁ, H., ČERNOHLÁVKOVÁ, E., SATO, A. a kol. Mezinárodní obchodní operace. 4. aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-1590-2
- o CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. a kol. Retail management. Praha : Management Press, 2008. 305 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
- ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. . Praha : Grada Publishing, 2009. 240 s. ISBN 978-80-247-1590-2
- o BENEŠ, V. a kol. Zahraniční obchod. Praha : Grada Publishing, 2004. 328 s. ISBN 80-247-0558-3.
- o PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Retail management. Praha : Management Press, 2002. 874 s. ISBN 80-7261-059-7.
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 22 22 Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 89 Příprava na závěrečný test 56 56 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 15 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
test - průběžný 30 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu:
- body za průběžný test (0 - 30%) 0 - 30 bodů
- body za závěrečný test (0 - 70%) 0 - 70 bodů
Výsledná známka: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Studijní opora: MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání II: studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 73 s. ISBN 978-80-87278-58-1.
Study support: MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání II: studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 73 s. ISBN 978-80-87278-58-1.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (léto 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2014/OBP_2