RJA_a Řízení jakosti

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2012
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Studenti si osvojí základní teoretické poznatky z oblasti řízení jakosti. Jako budoucí pracovníci podniků se seznámí s postupy zabezpečování jakosti, které budou při své budoucí činnosti využívat. Absolvent předmětu:
- umí popsat a vysvětlit postupy zabezpečování jakosti
- umí sestavit histogram a postupový diagram
- provede Paretovu analýzu
Osnova
  • ­1.Pojetí jakosti (kvality), vývoj přístupů
  • ­2.Kvalita výrobku, služby, procesu, firmy
  • 3.­Zákonné a jiné požadavky – ochrana spotřebitele
  • 4.­Řízení jakosti – přístupy zabezpečování jakosti, ISO 9000
  • 5.­Struktura norem ISO 9000, požadavky norem
  • 6.­Ekonomika a jakost
  • 7.­Zabezpečování jakosti ve smyslu TQM
  • ­8.Nástroje řízení jakosti
  • ­9.Metody řízení jakosti
  • ­10.Metody hodnocení jakosti
  • ­11.Vývoj přístupů k hodnocení jakosti
  • ­12.Environmentální management
  • ­13.Integrace systémů řízení jakosti
Literatura
    povinná literatura
  • VEBER, J. a kol. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1782-1
  • ŠOLC, Ladislav a Tsolmon JAMBAL. Řízení jakosti : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 77 s. info
  • NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. 2. vyd. Praha: Management Press, 2004, 336 s. ISBN 80-7261-110-0. info
    doporučená literatura
  • HORÁLEK, V. Jednoduché nástroje řízení jakosti I. NIS-PJ. Praha. 2004. ISBN 80-02-01690-1
  • http://www.csg.cz
  • http://www.env.cz
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
partnerská výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test1010
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2642
Příprava na závěrečný test1616
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 20 %
test - závěrečný 60 %
aktivita na seminářích 20 %
Podmínky testu
Absolvování průběžného testu alespoň na 50% je předpokladem pro absolvování závěrečného testu. Závěrečný test je nutno splnit min. na 60%. Pokud student vypracuje a odevzdá zadané i dobrovolné úkoly správně a včas, může získat bonusové body. Tyto body budou připočítány k~závěrečnému testu.
Informace učitele
Pro prezenční formu je povinná 70% docházka.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Vypsán pouze pro uznání předmětů.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.